Verslag : Putse A - Boeckenberg A : 16 – 16  (9-6)
A: Thomas T (5+s), Nikki S (2), Joppe B (s), Tess V

V: Tibo D (2), Jordan DV (1), Lisa VG (3), Lauren S
Wissels : Lucas DR, Rani VH, Dennis DV (1)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Terwijl Hoofdklasse 2 in een finale in tornooivorm vocht om titel en promotie, speelden onze panters hun laatste veldwedstrijd in de reguliere competitie van dit seizoen.  Onze B’s bevestigden hun titel – waarvoor proficiat – met een nipte overwinning tegen de thuisploeg.  Daarna verhuisden de dug-outs, spelers en staf naar een ander veld voor de hoofdmoot.  Geen wijzigingen in de ploeg, dus iedereen klaar om de punten van de hoop te pakken.

Al in de eerste aanval van Putse slaan de harten van al wat Boeckenberg is een maat over.  Joppe gaat door zijn enkel.  Alhoewel hij na verzorging nog enkele minuten voort speelt, moet hij toch aan de kant.  Enkele meters vakkundig aangebrachte tape en een kwartier rust brengen hem terug tussen de lijnen.  Lucas heeft hem gedurende die tijd vervangen.  Ondertussen hebben onze panters het flink lastig met hun tegenstander.  De openingstreffer van Putse wordt gecounterd door Tibo, van op de stip.  Na een omdraaier uit de steun van Nikki, mikt de heer tegen Tibo raak.  Hetzelfde gebeurt na een inloper met uitwijkbeweging van Lisa en na een schot van Thomas.  Putse neemt het initiatief met schoten tegen Thomas en Lucas.  Een schot van Nikki, gevolgd door een drinkpauze en een schot van Thomas zet de bordjes opnieuw in evenwicht, 6-6.  Het laatste kwartier is helemaal geel getint, met onmiddellijk 2 doelpunten op rij.  Onze panters proberen verwoed de bal door de mand te krijgen, tevergeefs.  Putse mist een stip, maar legt de ruststand vast in de laatste minuut.

Een serieuze opgave voor onze panters om de achterstand weg te werken.  Bovendien is er redelijk wat wind opgestoken, die dwars over het veld blaast.  Het noopt beide ploegen tot een-zijdig korfbal.  Bij aanvang van de tweede helft voltooid Johannis het overbrengen van Tess en Lauren van vak, dank zij een korte invalbeurt van Rani.  Met 3 doelpunten in evenveel minuten dichten onze panters het gat.  Joran, coach Putse, neemt een time out.  Nadat Putse zijn tweede stip mist, brengt Thomas van op dezelfde plaats (aan de overkant) zijn ploeg terug op voorsprong en is Putse op achtervolgen aangewezen.  Tweemaal maken ze gelijk, maar na een stip van Joppe en een schot van Thomas verdubbelt de voorsprong toch, 11-13.  De volgende 5 aanvallen gaat de bal door de mand, eentje meer voor Putse.  Pech, als een doelpunt van Tibo kort bij de korf niet wordt toegekend wegens gelopen.  Met lange aanvallen proberen onze panters opnieuw 2 goals voor te komen.  De schoten zijn van te ver en de wind speelt onderweg met de bal.  Nog 4 minuten en Dennis komt in de plaats van Joran.  Hij lukt in zijn eerste aanval wel het gewilde doelpunt.  Overwinning binnen ?  Neen, want 2 min. later valt de aansluiter tegen Jordan, terug zijn plaats ingenomen in de verdediging.  De volgende aanval schiet de dame tegen Lisa de gelijkmaker binnen.  Johannis neemt een time out en brengt opnieuw Dennis tussen de lijnen.  De tijd is echter op na een laatste scoreloze aanval.

Ondertussen was het verdict al gevallen.  AKC/Luma en Kwik wonnen hun wedstrijd, bijgevolg geen kruisfinale.  Misschien niet zo verwonderlijk na een 1 op 4 tegen de hekkensluiters van de competitie.  Tijd voor vakantie, voor de panters en voor mij.  Want dit is het laatste verslag van dit seizoen.  Tot over drie maanden ongeveer.