Veldwedstrijd U19 d.d. 1/10/2022: Borgerhout/GW A - Boeckenberg A (11-10)

Na een succesvolle bekerwedstrijd de avond ervoor op eigen veld waren we nu te gast bij onze buren. Ook Borgerhout/GW heeft al 3 overwinningen op zijn naam staan en zijn altijd moeilijk te bespelen, maar wij moeten gewoon uitgaan van onze eigen kwaliteiten. En die zijn zeker aanwezig. Omdat Joran er deze keer niet kon bij zijn, kwam Jani van de U17 op de bank zitten, waarvoor dank.

Aanval: Mado – Rik – Sterre – Tobias

9-10 shot Julie na pas van Noah

10-10 shot heer Borgerhout/GW

11-10 penalty heer Borgerhout/GW

De eerste 2 doelpunten vielen zeer vroeg in de wedstrijd, maar daarna stokte de afwerking aan beide kanten. Na een half uur wedstrijd stond het 2-4 in ons voordeel en hadden wij de wedstrijd qua ballen op de mand stevig in handen: 17 versus 5. Aan de kant van Borgerhout werden sommigen stilaan zenuwachtig. De supporters begonnen zich te roeren en de coach kreeg een groene kaart na commentaar op een beslissing van de scheids. Na een half uur in de 2e helft kreeg trouwens ook een speler een groene kaart om dezelfde reden. Die moest dan noodgedwongen naar de kant. De scheids kreeg het dus hard te verduren. Ze zijn al zo zeldzaam, en dan dit. Bij deze een oproep voor meer respect voor het werk dat zij elke week leveren. Wie het beter denkt te kunnen, kan zich altijd bij de KBKB aanmelden en de nodige opleidingen volgen.

Terug naar de wedstrijd. Na de rust konden we ook tot 2-5 uitlopen, maar Borgerhout prikte meteen tegen. Een wissel aan de kant van Borgerhout deed de wedstrijd kantelen. Binnen de kortste keren keken we helaas tegen een gelijksspel aan. Na een time-out bij 6-6 ging de wedstrijd de hele tijd gelijk op. Opnieuw haasje-over, dan stonden wij voor, dan weer Borgerhout. Zo stevenden we af op een uiterst spannend wedstrijdeinde. En dat onder geagiteerd geroep bij de Zebra's aan de zijlijn. Spelers geraakte opgenaaid, er werden onnodige fouten gemaakt. Dit kwam het spel zeker niet ten goede. Zo moesten we in de slotfase nog een penalty toestaan, waardoor Borgerhout met het kleinste verschil de winst naar zich toe kon trekken. Een gelijkspel zou een fairdere uitslag geweest zijn.