Veldwedstrijd U19 d.d. 11/9/2022: Boeckenberg A - Kwik B (22-9)

Ook de tweede speeldag was zonnig, al lagen de temperaturen toch al wat lager en was het aangenamer voor de spelers. En dat was zichtbaar in het spel. Na de klepper van formaat van de week ervoor kregen onze U19'ers deze keer Kwik B op bezoek, wat een haalbare kaart zou moeten zijn. Maar ook deze week was onze ploeg helaas niet compleet, wat maakte dat er aan herenkant alvast geen wissels mogelijk waren. Dus fingers crossed dat niemand zich zou kwetsen...

Aanval: Julie – Mado – Noah – Tobias

21-8 penalty Julie

21-9 shot heer Kwik

22-9 shot Sterre na pas van Joran

We begonnen stevig aan de wedstrijd, hadden in beide vakken veel rebound en kwamen zo gemakkelijk tot scoren. Bij een 10-0 score op het einde van de eerste helft had Kwik echter pech. Een heer ging door zijn voet en moest naar de kant. Kwik was dus genoodzaakt wat te schuiven in dat vak, en dat zorgde duidelijk voor een ander evenwicht. Wij leken ook een beetje aan onderschatting te doen op dat moment, want al na één pas bij de spelhervatting viel het eerste doelpunt voor Kwik, onder algemeen applaus. Het was alsof de ban gebroken was, want ook in de 2e helft vielen er nog heel wat doelpunten bij de Biekes. Het waren vooral 2 spelers die keer na keer de korf konden doorboren.

Waar we vorige week een relatief goede eerste helft maar mindere tweede helft toonden, was er deze keer wel veel meer evenwicht, zeker in aanval. Bijna evenveel doelpunten in beide helften en ook meer dan genoeg doelkansen vóór en na de rust. De score had nog veel hoger kunnen zijn als de afwerking nog beter was. Maar onze statistieken gaan in stijgende lijn, dus dat is alvast een goede zaak. Op naar de 3e speeldag met hopelijk een volledige ploeg.