Verslag : Boeckenberg – Borgerhout/Groenwit : 23 - 16 (10-9)
A: Joppe (2+s), Brent (2+s), Maline (2), Sara (1)
V: Jordan (1+s), Thomas (8), Tess (2), Jolien (1+s)

Vandaag een zalige nazomerdag en onze panters hebben een missie, nl. op zoek gaan naar een eerste competitiezege.  Tegenstander van vandaag zijn onze buren, die bovenaan het klassement staan.  Het wordt dus geen makkelijke opdracht.  Jolien is hersteld van een blessure en komt terug tussen de lijnen.

Borgerhout opent de debatten en scoort de eerste korf onder de mand.  Maline countert meteen met een schot in de volgende aanval.  Jolien krijgt een strafworp mee op een inloper en zet deze netjes om.  Lang kunnen we niet genieten van deze voorsprong, want met een schot tegen Joppe hangen de bordjes terug gelijk (2-2).  Vier minuten gespeeld en evenveel doelpunten.  Het tempo blijft in de wedstrijd.  Joppe krijgt een strafworp mee onder de korf en scoort.  Thomas incasseert een schot, maar schiet daarna zelf zijn eerste door het mandje.  Met een strafworp komt Borgerhout opnieuw op gelijke hoogte.  Maline schiet ons opnieuw op voorsprong.  Borgerhout neemt zijn eerste time-out.  Die lijkt zijn effect niet te missen en de gasten komen na 15 min. op een 5-6 voorsprong.  Beide ploegen geven geen duimbreed toe en tot 9-9 gaat het gelijk op.  Op slag van rust brengt Tess ons vanop afstand opnieuw op voorsprong.

Onze panters komen sterk uit de kleedkamer en met 3 op een rij staat er voor het eerst een 4-punten kloof op het bord.  Pas na 10 minuten vindt Borgerhout de weg naar de mand terug (13-10).  Onze panters houden het gaspedaal ingedrukt en na een 15-10 tussenstand mag Jolien even de veters strikken van Jordan die met een getapte duim zit.  Met een kans onder de korf tegen Thomas, knabbelt Borgerhout nog even aan de achterstand.  Maar Thomas zet dit meteen recht met 2 verre schoten en brengt ons op een geruststellende 6-punten kloof (17-11).  Er blijven nog een kleine 20 minuten te spelen, maar Borgerhout kan niet echt meer een vuist maken.  Onze panters houden de wedstrijd stevig in de hand en finishen uiteindelijk met een 23-16 score.

De spionkop  zag een dik verdiende zege die ons uiteindelijk mee aansluiting geeft aan de kop van de rangschikking.

Marc S