Veldcompetitie U17 d.d. 12/9/2021: Putse A - Boeckenberg A (12-8)

Vandaag stond de eerste uitwedstrijd op het programma en trokken we naar Putse. We hadden deze jongens en meisjes al eens als tegenstander tijdens het Tryout tornooi op Spartacus en hadden er goede hoop op. Toen werd het een ruime overwinning met veel snelheid, gretigheid en aanvallend overwicht. Benieuwd wat we deze keer op de grasmat konden laten zien.

Aanval: Elfie - Eline - Florian - Rik

WISSEL Florian => Jani

12-7 shot heer Putse

12-8 shot Mira

We kregen zowat hetzelfde spelbeeld als vorige week. Opnieuw in de eerste helft weinig doelpunten aan beide kanten, maar aan onze zijde wel al meer aanvallende acties dan de week ervoor. We konden niet altijd even goed om met de druk van de tegenstander en leden vooral in het begin teveel balverlies bij het uitwerken. De eerste helft ging verder gelijk op en zo speelden we eigenlijk 25 minuten haasje-over. Dus aan de rust kon alles nog.

Maar helaas, Putse kwam na de rust stevig uit de startblokken en voor we het wisten stonden we 4 doelpunten achter. Niet omdat we zelf geen doelkansen meer konden creëren, maar wel omdat Putse nu eenmaal rebound overwicht had en ze hun shots gezien hun lengte van ver konden binnen gooien. Onze bal draaide ook een paar keer uit de korf en we misten bovendien enkele penalty's. We hebben over de hele wedstrijd de korf meer geraakt dan onze tegenstander, maar helaas tellen alleen de ballen die door de korf gaan.

Eens de voorsprong van Putse een feit was, zag je ook bij sommige spelers dat de kopjes gingen hangen, er wat nonchalance insijpelde en de grinta om terug te vechten stilaan verdween. Anderen bleven er dan weer voluit voor gaan en dat was mooi om zien. Sport is soms winnen, en soms verliezen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Dat we dit seizoen vroeg met kwetsuren af te rekenen hebben en niet iedereen op volle kracht kan spelen, maakt het natuurlijk extra moeilijk. Maar volgende week krijgen we weer een kans, dus de moed niet opgeven. Blijven trainen is de boodschap en zij die dat even niet kunnen, goed rusten.