Een frisse, maar droge morgen bracht ons naar de mooie kunstgrasvelden van KCBJ. Omwille van het oprukkende coronavirus was de kantine niet open, en misschien maar goed ook. Veel wedstrijden gaan nu al niet door. We mogen al blij zijn dat we ook vandaag aan spelen toekwamen. Dat iedereen er zin in had werd op het veld al vrij snel duidelijk. Waar de afwerking ons afgelopen woensdag wat in de steek liet, was dit deze keer gelukkig niet aan de orde. Al had het verschil nog groter kunnen zijn, als ook al die gemiste kansen in de korfzone erin gingen.

Aanval: Aiko - Mado - Mirko - Senne

1-22 inloper Florian op steun van Mira

1-23 onderhandse korf Mira na pas van Evi

1-24 inloper Mado op steun van Jani

Vandaag spreken de cijfers voor zich: 71 doelkansen aan onze kant en slechts 10 bij de tegenstander. We zagen dat er gewerkt werd voor het vak, dat er beter gecommuniceerd werd dan in de voorbije wedstrijd, dat de afwerking beter was en dat de foutenlast drastisch naar beneden ging. Dat dit allemaal het spel ten goede kwam spreekt voor zich. Het baltempo lag hoog, te hoog voor onze tegenstander. We hadden dan ook geen moeite om vrij te geraken, kansen te creëren en lange aanvallen op te zetten. Bijna iedereen kwam tot scoren en wie dat niet deed zorgde ervoor dat anderen dat konden doen. Dat is korfbal, samen naar een resultaat werken. En het resultaat van vandaag mag er zijn.

Onze toppers staan nu bovenaan in de rangschikking. Hopelijk kunnen we ook de laatste wedstrijd van de voorronde tegen Kwik B nog afwerken, maar dat zal afhangen van de beslissingen van de beleidmakers in België en de korfbalwereld. Dus nog even afwachten of we volgend weekend nog aan de start komen. Indien niet, geen probleem. Dan hebben we een mooie voorronde gehad en feliciteer ik nu al de hele ploeg voor deze eerste prestatie dit seizoen. Mooi gedaan, jongens en meisjes. Ik duim dat we jullie ook in de zaal toch nog aan het werk kunnen zien, zij het misschien onder een andere vorm dan we gewend zijn. We zien wel wat er op ons afkomt. De komende week nog eens goed trainen en hopelijk zaterdag nog een laatste keer knallen op het veld.