Het weerbericht zag er voor vandaag niet bijzonder goed uit. Onder plenzende regenbuien maakten we allemaal de verplaatsing naar Aalst. De temperatuurmeter gaf slechts 6,5°C aan. Het zou wellicht geen mooi potje korfbal worden. Maar naarmate de start van de wedstrijd dichterbij kwam, maakte de grijze lucht plaats voor een staalblauwe hemel met hier en daar een verloren gelopen wit wolkje en de zon kwam er zowaar door ook. Dus geen reden tot klagen. Alhoewel… Toch wat stress aangezien niet iedereen aanwezig was in de juiste outfit en we zelfs dreigden te moeten starten met slechts 7 spelers. Maar het is allemaal goed gekomen.

Aanval: Aiko - Evi - Jani - Rik

8-14 omdraaier heer Ago Aalst

WISSEL Mirko => Jani

8-15 shot Florian na doorsteekpas van Jani

We kenden een sterke start, want na 5 minuten stond het al 1-4 in ons voordeel, maar dan bleven de kanonnen een lange tijd stil en begonnen we fouten te maken in verdediging. De ijzersterke verdediging en focus van vorige week waren er niet, of niet bij iedereen. We slikten zowel vóór als na de rust een aantal onnodige doelpunten, waaronder maar liefst 4 omdraaiers. De hele match door probeerden de spelers van Ago Aalst trouwens op die manier te scoren. En wij gingen daar niet altijd goed mee om.

Daarnaast was er soms ook minder grinta in aanval te zien. Het is nochtans nodig om steeds in beweging te blijven en voor elkaar te vechten en te werken om tot scoren te komen. En ook al ging onze bal vaker door de korf dan vorige week, toch had er meer in gezeten dan wat we nu te zien kregen. De statistieken pleiten wel in ons voordeel, want ook in aanval lagen we nog altijd ver boven onze tegenstander. Zij konden slechts 14 keer de bovenkant van de mand raken, waar wij aan 30 keer zaten.

Aanstaande woensdag krijgen we Rijko over de vloer. Dan moeten we er staan, want zij prijken bovenaan in de rangschikking met een beter doelpuntensaldo. Dus iedereen bij de les vanaf seconde één en deze keer niet meer loslaten tot het laatste fluitsignaal. Geloof in eigen kunnen!