"De Raad van Bestuur van de KBKB heeft beslist dat de wedstrijd voor de finale in de Topleague voor het Kampioenschap van België korfbal op zaterdag 24 maart 2012 om 20u00 in de Lotto Arena zal gespeeld worden tussen Boeckenberg en Voorwaarts.

Deze beslissing werd genomen rekening houdend met:

• het feit dat de interne tuchtrechtelijke procedure nog niet beëindigd is, gelet op het cassatieberoep van Voorwaarts;
  • het nog lopende gerechtelijke onderzoek naar de feiten;
  • het belang van het goede verloop van de competitie;
  • de bewaking van de uitstraling van de korfbalsport;

Het resultaat van de wedstrijd blijft onder voorbehoud tot volledige beëindiging van de interne tuchtprocedure.

De Runner Up wedstrijd tussen Riviera en Vobako, gepland op zaterdag 24 maart 2012 te 18u00 in de Lotto Arena, zal doorgaan zoals voorzien.

Er zijn nog tickets te koop aan de kassa van de Lotto Arena"

Bron website KBKB www.korfbal.be

Standpunt Boeckenberg

Zoals eerder reeds medegedeeld dreigt Boeckenberg hierdoor het slachtoffer te worden van deze situatie. Boeckenberg is immers de enige finalist die zich op een rechtsgeldige manier geplaatst heeft voor de finale.

Een wedstrijd onder voorbehoud heeft niet de zelfde lading dan een reguliere finale. Kampioen worden, wetende dat dit nog niet zeker is, is geen leuke beleving, voor geen enkele vereniging.

Wij hebben met enige tegenzin ingestemd met het voorstel van de KBKB, louter uit sportieve overwegingen. De spelersgroep was helemaal klaargestoomd voor het spelen van onze 7de zaalfinale. De twijfels over het al dan niet doorgaan van deze finale leidden tot verontwaardiging binnen de spelersgroep.

Wij zijn van oordeel dat het herspelen van de kruisfinale Scaldis-Voorwaarts wedstrijd van bij den beginne de beste (sportieve) optie was geweest. Zelfs na de uitspraak van het disciplinair comité had dit nog tot de mogelijkheden kunnen behoren, mits gezamenlijk overleg tussen alle betrokken partijen en zonder tussenkomst van advocaten.

Nu lijkt het dat Boeckenberg en Voorwaarts de meubelen moeten gaan redden door in te stemmen met "spelen onder voorbehoud". Hadden wij een ander optie? De korfbalsport heeft reeds genoeg schade geleden.

Frank De Schryver - voorzitter

Reportage ATV van donderdag 22/3 kunt u hier bekijken.
Sporza site nieuws