Woensdagavond komt het Comité voor behandeling van Beroepen bijeen om zich te buigen over de schorsing van de wedstrijd Scaldis-Voorwaarts.

Het Disciplinair Comité heeft zich eerder reeds uitgesproken en kwam tot het besluit dat de wedstrijd wordt beëindigd met forfaitcijfers in het voordeel van Voorwaarts. Scaldis werd in deze zaak niet gehoord wat ons op zijn minst bizar lijkt.

Inmiddels is nog steeds niet bekend geraakt wie de bommenlegger is geweest. Wij kunnen niet geloven dat dit voor Scaldis een nobele onbekende is geweest. Uit de foto's in GvA is te zien dat de bom midden tussen de Scaldis aanhang werd ontstoken. Er circuleren namen en ook de politie doet verhoor van getuigen.

Het Scaldis voorval heeft zich herhaald, weliswaar op voetbalbodem, en met minder verstrekkende gevolgen.

De club in kwestie kon hier niet om lachen en heeft ingegrepen, zo blijkt uit het artikel in GvA.

Boeckenberg wacht af wat de uitspraak zal worden. Zaterdag 24/3 staat de zaalkorfbalfinale op het programma en die mag niet in het gedrang komen. Boeckenberg mag niet het slachtoffer worden van deze zaak. Onze supporters hebben zich voorbeeldig gedragen en zullen nu ook met meer dan 350 aanwezig zijn in de Lotto Arena.

Boeckenberg speelt zaterdag voor de 7de maal op rij de zaalkorfbal finale.