Verslag : Scaldis A - Blauw Wit A : 20 – 14  (13-8)
A: Ruben (2s), Imke B (5), Jan, Lotte
V: Jelle (2), Lander (1), Zoë, Riet (4)
Wissels : Nicky

Scheidsrechter : I. Bekaert, W. Jongbloed

Tegen het einde van de competitie aan wordt er duchtig gerekend.  Dat bleek in Leuven, waar men zaterdagavond Minerva ontving, en in de sporthal op de Wilrijkse Pleinen.  Is Scaldis een haalbare kaart ?  Elk puntje is meegenomen, uiteraard.  Na het vertrek van Ana moet de ploeg herschikt worden.  Niet meteen een voordeel.  Als door omstandigheden Tom niet kan coachen, is het alle hens aan dek.  De wedstrijd start in een geladen sfeer.

Ruben krijgt als taak om David P. zoveel mogelijk uit de korf te houden.  In de eerste aanval ondervindt hij dat dit geen eenvoudige taak wordt.  Lander scoort meteen de gelijkmaker.  Tegen Riet komt de thuisploeg terug op voorsprong, nu effent een vrijworp van Imke de stand.  Riet schiet haar ploeg op voorsprong, waarna Ruben nummer 2 incasseert.  Dadelijk neemt Scaldis terug voorsprong, ditmaal gecounterd door Ruben van op de stip nadat Jan in de rebound de bal uit handen werd getikt.  Na een inloper tegen Lotte en een schot van Jelle staat het 5-5.  Er zijn nog geen 10 min. gespeeld.  De thuisploeg drukt door en loopt 4 doelpunten uit, ondanks een time out van onze gelegenheidscoaches.  Onze spelers proberen terug te vechten.  De binnenkant van de mand vinden blijkt een zeer moeilijke opgave.  Zo kan Scaldis, ondanks twee gemiste stippen, de voorsprong behouden.

Riet opent de debatten met een eenhandige omdraaier uit de steun in de tweede aanval.  Helaas blijft de afwerking ons parten spelen.  Daardoor kan een strakke verdediging niet vermijden dat Scaldis langzaam verder weg loopt in de score.  Het tweede blauwwitte doelpunt valt pas na 9 min., een inloper van Jelle, 16-10.  Doordat in aanval Jan en Ruben zowat elke rebound pakken, komt de verdediging van de Nachtegalen zwaar onder druk.  Jammer genoeg blijft de afwerking nog altijd achterwege.  Na een vrijworp en een schot van Imke wordt het verschil naar 4 gereduceerd, met nog 8 min. op de klok.  Kan het nog ?  Ondanks enkele tactische wissels is Scaldis de enige ploeg die nog scoort.

Geen slechte wedstrijd qua inzet en combinaties, maar de doelpunten om al dat werk te belonen bleven helaas achterwege.  Iets wat al langer de achilleshiel in deze competitie blijkt te zijn.  Werk aan de winkel dus om die vizieren op scherp te krijgen, want volgende week wacht de clash met Leuven.
Een kleine verrassing viel er te noteren op de Linkeroever als Sikopi de puntjes thuis hield tegen Meeuwen.  Een goeie zaak voor Scaldis dat zo op 1 puntje van Meeuwen komt.  Misschien ook wel een goede zaak voor Blauw Wit, want als Scaldis die tweede stek en de daarbij horende runner up wedstrijd ambieert, zullen zij in de drie resterende wedstrijden tegen Minerva, meeuwen en Leuven, voor de volle buit moeten gaan.