Verslag Blauw Wit A – RIJKO A : 20 - 19  (11-6)
A: Ruben (2+2s), Imke (1+s), Lotte, Jan (2)
V: Ana (1), Lander (3+s), Jelle (6), Riet (1)
Wissel : Rino

Scheidsrechters : M. Jacobs, H. Van Hellemont

Nu Tom terug over zowel Jan als Riet kan beschikken, worden de vakken herschikt naar de “oude” opstelling voor deze belangrijke wedstrijd.  Belangrijk voor beide ploegen in het gevecht tegen een mogelijke degradatie.  Ondanks of dank zij de nieuwsreceptie had ik om die reden iets meer volk in de zaal verwacht om Blauw Wit te steunen.  Ivo Goossens werd voor deze gelegenheid bereid gevonden om als T2 in te vallen.  Hij leidde de B-ploeg meteen naar hun eerste overwinning.

Belangrijke wedstrijden starten gewoonlijk en net als deze met een studieronde.  De bezoekers vinden eerst de mand, waarna onze spelers het heft in handen nemen.  Met doelpunten van Ruben -stip en schot -, Jelle en Riet maken ze meteen hun intenties duidelijk.  Rijko prikt een paar maal tegen, wat niet verhindert dat er zo’n 3 min. voor de rust een mooie 11-4 op het bord prijkt.  Zien onze blauwwitjes de overwinning al in het verschiet ?  Weg concentratie in die laatste minuten, wat de bezoekers in staat stelt tweemaal te scoren.

Als bij de start van de tweede helft de verdedigende rebound ontbreekt, kan Rijko nog eens 3 goals op rij maken.  Imke stopt deze remonte van op de stip, onmiddellijk gevolgd door een inloper tegen Ana, 12-10.  Het heeft Blauw Wit voldoende wakker geschud.  De scoremachine schiet terug in gang en onze spelers lopen terug uit, 16-11.  Een geruststellende stand zowat halverwege de tweede helft, toch ?  Rijko denkt daar anders over.  In een ruk gaan ze op en over Blauw Wit, naar 16-17.  Gelukkig kan Jan met een schot onmiddellijk gelijk maken.  De volgende 3 min. geen score, enkel nagelbijten, terwijl Riet onder de korf berenwerk verricht.  Lander brengt zijn ploeg uit rebound terug op voorsprong.  Riet bekoopt haar inspanningen, na wekenlange wedstrijdontbering, met een kramp.  Ze bijt door en zorgt er zo voor dat Lander met een schot de voorsprong kan verdubbelen, nog 2’16” op de klok.  Na de vakwissel, bij een balbetwisting in de rebound, beslissen de scheidsrechters om Rijko een stip toe te kennen, 19-18.  Na de inworp mag Imke een vrijworp nemen en ze zet die ook om.  Dadelijk krijgt een Ruben een schot tegen.  De ogen van zowat iedereen gaan van de spelers naar de klok en terug terwijl de seconden weg tikken.  De bal komt nog ‘ns in de aanval van Rijko, gelukkig zonder doelpunt.

Wat een scoreverloop !  Rijko scoort eerst vijfmaal op rij en daarna zesmaal op rij om terug in de wedstrijd te komen.  Mag ik daaruit besluiten dat onze spelers een match niet onder controle kunnen houden ?  En daarbij de vraag stellen wat hiervan de oorzaak is ?  Gelukkig was de vastberadenheid groot genoeg om de buit binnen te halen.  Oef !  Belangrijke punten binnen.  Te vroeg echter om al op de lauweren te rusten.  In de 4 resterende wedstrijden gaan nog punten moeten behaald worden !  Dat zal dan jammer genoeg zonder Ana zijn, die vandaag haar laatste wedstrijd van het seizoen speelde.  Ze vertrekt op studiereis.  We wensen haar het allerbeste.