Verslag Sikopi A - Blauw Wit A : 24 – 16  (12-8)
A : Imke (1+s) - Zoë (1) - Lander - Ruben (2)
V: Lotte (1) - Ana (1+s)  - Jelle (6) - Rino (s)
Invallers : Thomas - Riet - Jan (1)

De reserven van Blauw Wit speelden op Linkeroever een verdienstelijke wedstrijd met Patrick Bellemans als gelegenheidscoach.  Ondanks het verlies waren er zeker in de tweede helft van de wedstrijd mooie combinaties te zien, maar de afwerking bleef helaas erg ondermaats.  De vuile speelvloer zorgde voor vele uitglijders, met Jente (knie) als belangrijkste slachtoffer.  Het positieve was wel dat Riet en Jan in het B-team terug hun opwachting maakte, dat belooft.

Helaas was het ook voor de A-ploeg van Blauw Wit geen al te leuke uitstap op zaterdagavond.  Het waren vooral de heren van Sikopi die de wedstrijd al veel te vlug in een plooi legde.  In een mum van tijd stond het 9-4 en moest een time-out en een wissel van Rino voor Jan voor wat hoop zorgen.  Maar de heren van Sikopi bleven zuiver schieten en het was enkel Jelle die daar af en toe iets tegen over kon zetten.  Ook in het vak van Imke kregen onze heren weinig voeten aan de grond en konden alzo de dames niet vlot bereiken.  Uiteindelijk gaan we rusten met een 12-8 op het bord, wetende dat Blauw Wit 2 stippen en een paar makkelijke doelkansen mistte.  Maw het had een niptere tussenstand kunnen zijn.

In de tweede helft is er weinig verandering in het spelbeeld te bespeuren.  Riet, Jan & Thomas komen het A-team nog vervoegen maar net zoals in de eerste helft is 8 doelpunten te weinig om een zaalwedstrijd naar zich toe te trekken.  Het zal volgende week moeten gebeuren, dan wordt er thuis gespeeld tegen Rijko.  Het wordt alweer een belangrijke wedstrijd.

Winny & Linda