Afgelopen zaterdag gingen onze U9-spelers de eerste clusterwedstrijden spelen op Leuven. We trotseerden de bij momenten felle regen en werden enthousiast onthaald door de Leuvense entourage. Om te kunnen schuilen tegen de regen was voor de supporters een grote party-tent voorzien en na de wedstrijden konden we ons terug opwarmen. Sommigen deden dat door middel van een 'Lazy Monkie'.

Voor een aantal van onze U9-spelers was het heel spannend omdat het de eerste keer was in een echt Boeckenberg wedstrijdshirt. Velen waren niet te houden en lieten zien dat ze veel hebben bijgeleerd ten opzichte van vorig seizoen. Voor anderen werkte de regen een beetje in op de motivatie vooral door de koude vingers.

De coaches en ouders zagen dat het goed was. De uitslagen doen er niet zo toe voor deze clusterwedstrijden. Onze gedrevenheid, goed speloverzicht en vlot samenspel maakten dat we veel doelpunten hebben gescoord (...en minder tegen hebben gekregen... :-) ). We gaan nog veel trainen op de basistechnieken - passing, shottechniek, looptechniek - alsook op het samenspel - aanval, verdediging, bal onderscheppen. Ieder op zijn/haar tempo en met veel korfbalplezier!

Van jullie trotse coaches. Doe zo voort!

Aan alle supporters, de U9 spelers spelen opnieuw wedstrijden komende zaterdag: op onze eigen velden, van 11u-12u30.