Verslag : Blauw Wit – Verde : 12 – 18  (4-9)
A: Brent (1), Kobe (3), Imke B (2s), Ana
V: Riet (1), Urs (1), Jelle, Lotte (3)
Wissels : Lynn, Ruben (s), Jan
Scheidsrechter : T. Vlaminckx

Als we na het verlies tegen HMKC naar de rangschikking kijken, zien we dat Blauw Wit voor een moeilijke opgave staat om daar nog iets te betekenen.  Theoretisch zit er nog promotie in, maar dan moeten de twee leiders, Rijko en Verde, de laatste 3 wedstrijden verliezen en Blauw Wit alles winnen.  De match tegen Verde is daarom meteen de wedstrijd van de waarheid.
Geen B-ploeg tussen de lijnen, wegens te veel afwezigen.  Ook coach Jacky moet verstek laten gaan.  Hij ligt zwaar ziek door een COVID-besmetting thuis in bed.  We wensen hem een spoedig herstel.

De start is alleszins veel belovend.  Kobe rondt een aflegger van Brent af in de eerste aanval en schiet de volgende aanval van aan de zijlijn de vakwissel binnen.  Verde is even aangeslagen.  Onze spelers kunnen hiervan niet profiteren.  Het tweede aanvalsvak krijgt weinig goede aanvallen in mekaar getimmerd, terwijl de kwaliteit van de afwerking pover is.  Getuige o.a. 3 gemiste inlopers.  De bezoekers hebben een dozijn minuten nodig om de score te effenen, goed werk van de verdediging.  Kobe maakt zijn derde uit een wegtrekkertje uit rebound bij een vrijworp.  Verde antwoordt direct met een stip tegen Urs.  Tim neemt een time out om het tweede aanvalsvak aan te sporen meer te bewegen.  Dat lijkt succes te hebben als Riet haar ploeg terug op voorsprong schiet.  De volgende 8 min. vertellen een ander verhaal.  Onze aanval draait vierkant, inspiratieloos, terwijl verdediging lang ondertussen houdt.  Nadat Verde tegen Kobe een langere heer brengt, worden de bordjes plots verhangen.  Naar de rust toe scoren de bezoekers nog zesmaal.  Tim probeert in die tijd de aanvalskracht bij de dames te herschikken door Lotte en Imke van vak te wisselen, met behulp van Lynn.  De enige kans tot scoren van op de stip wordt gemist.

De tweede helft gaat Verde door op haar elan.  Na 10 min. staat het 4-13.  Ondertussen heeft Ruben Jelle vervangen en zal later in de wedstrijd ook Kobe, na krampen, vervangen worden door Jan.  Onze spelers worden gespaard van een blamage.  Verde vindt het verschil waarschijnlijk groot genoeg en neemt wat gas terug.  Met iets minder verdedigende druk door Verde kunnen onze blauwwitters het verschil in de resterende minuten beperken.

Na deze 0 op 2 zit de competitie er op.  Er volgen nog wel 2 wedstrijden, tegen Ganda en Spartacus, maar die hebben voor Blauw Wit geen belang meer.  Het leek er op dat dit reeds meespeelde in de mindset van een aantal spelers.  Misschien kan er in de laatste wedstrijd nog een feestje gebouwd worden om zo Tim waardig te bedenken voor zijn jaren van inzet als trainer ?