Verslag : Boeckenberg A – Voorwaarts A : 33 - 23  (20-12)
A: Brent S (3), Joppe B (2+s), Jolien H (6+2s), Lisa VG (4+s)
V: Jordan DV (3+s), Tess M (3), Thomas T (6), Sara G
Wissels : Thias DV (s), Lauren S, Tess V, Lucas DR

Scheidsrechters : B. Wouters, R. Dardenne

Terwijl vooral bij onze jeugd COVID toeslaat, blijven onze senioren momenteel grotendeels gevrijwaard van besmettingsperikelen.  Putse-BGW diende om die reden wel te worden uitgesteld, wat maakt dat deze laatste samen met AKC/Luma elk 2 wedstrijden in te halen hebben.  Ze zullen het druk krijgen.
Johannis heeft de beschikking over bijna al zijn spelers en moet keuzes maken.  Tegenover de wedstrijd tegen Meeuwen vorige week herschikte hij de vakken grotendeels.  Of dit impact gaat hebben op het resultaat tegen Voorwaarts ?  De “Bus” rijdt dit seizoen niet zo vlotjes, als ik naar de rangschikking kijk.  Het is wel oppassen voor de 2 topschutters in de gelederen.

De gewijzigde vaksamenstelling kan het scorend vermogen van onze ploeg blijkbaar niet deren.  Met een stip en een schot doet Jolien de vakken draaien.  Pas na een schot van Jordan valt het eerste groenwitte doelpunt.  Jolien en Brent dikken verder aan, gecounterd door 2 schoten tegen Brent, 5-3.  De volgende 6 min. razen onze panters als een wervelwind over de tegenstander heen.  Een time out van de bezoekers kan die niet stoppen.  Als Jolien bij een uitwijkbeweging door de enkel gaat, prijkt er 13-4 op het scorebord.  Haastig tapewerk van Wustie brengt haar terug op de been en dat het goed gedaan is mag haar nieuwe tegenstreefster dadelijk ondervinden.  Brent weet ondertussen dat C. Hellemans lastig is af te stoppen.  Langs onze kant zijn er meerdere schutters om dit te compenseren en meer.  Zo’n 3 min. voor de rust noteer ik 18-8, de eerste keer 10 doelpunten verschil.  Voorwaarts neemt er 3 terug.  Tess M. scoort 2 sec. voor de rust uit vrijworp het 32ste doelpunt !

In de tweede helft gaan onze panters door op hun elan.  Voorwaarts doet wat het kan, wat onvoldoende is om de afwerking van onze spelers te evenaren.  Zelfs de wissels van Thias voor Brent, Tess V voor Sara en de applausvervanging van Jolien door Lauren brengen hierin weinig verandering.  Het grootste verschil, 30-17, komt op het bord met nog iets minder dan 9 min. te gaan.  De teugels worden dan wat gevierd.  Sara moet terug tussen de lijnen nadat Lisa een onvrijwillige tik in de buik incasseert.  In de laatste aanval legt Thomas de eindscore vast.

Mooie wedstrijd met veel doelpunten, die door het overwicht in schotkracht spanning miste.  Tijdens de rust zag ik de afwerkingspercentages : 28% voor Voorwaarts, zeer behoorlijk; 40% voor onze panters, vernietigend.  Jolien drukte haar stempel op de eerste helft met 7 doelpunten.  Ze leek haast niet te kunnen missen.  De dames tekenden samen voor de helft van de goals, op een na.  Het brengt mij een andere wedstrijd tegen Voorwaarts in gedachte … en een liedje gebracht door de toenmalige kern dat vriend en vijand met verbijstering sloeg.
Voetjes op de grond.  Volgende week zaterdagavond worden onze panters verwacht in Merelbeke, waar ze het nog steeds ongeslagen Floriant in de ogen zullen kijken.