A: Tess V (2) - Tess M (3) - Jordan (2) - Brent (8)
V: Jolien (3) - Sara - Thomas (6) - Tibo (1)

Na ruim anderhalf jaar zonder zaalkorfbal starten we de competitie met zoals bekend een fel gewijzigde ploeg tussen de lijnen. Kinesist Wusti heeft bijna iedereen speelklaar gekregen, enkel Maline (knieblessure) en Joppe moesten verstek geven, net als de vaste verslaggevers Dirk P en Marc S.

We starten prima met een snelle  0-2 na shots van Jordan en Tess V., maar Voorwaarts klampt aan en komt ondanks doelpunten van Brent, Jolien en Tess M zelfs 6-5 voor na het derde doelpunt van een uitstekende Jens Vogels.  De wedstrijd wordt feller en vaak iets te hard, maar twee aanvallen later staan we wel opnieuw een doelpunt voor, na een shot van Thomas en een inloper van Jordan. Thomas maakt er 6-9 van, en die kloof kunnen we behouden tot de rust, dankzij drie shots van Brent en een flitsende inloper van Thomas.

Na de rust brengen schoten van Tibo en Brent ons tot 11-15 wanneer Jolien vanop de stip de kans mist op een vijfpuntenkloof. Thias komt in verdediging een aantal keer Brent vervangen om -met succes- de druk op Jens Vogels te verhogen.  Na 10 minuten valt de eerste groene kaart in de Topleague, voor Brice Mardesson na een onbegrijpelijke charge aan de achterlijn. Het spel ligt even stil en de tijdstraf en verplichte wissel draaien vreemd genoeg uit in het voordeel van Voorwaarts, dat plots terugkomt tot 15-16.  Onder impuls van Jolien lopen we opnieuw drie doelpunten uit, maar met nog 10 minuten op de klok vecht Voorwaarts zich terug tot op gelijke hoogte, 19-19.  Brent en Jens Vogels blijven scoren tegen elkaar (elk 8 stuks) maar het is Thomas die ons met twee shots op een comfortabele 20-24 voorsprong schiet, daarbij geholpen door een gemiste penalty van Voorwaarts.  De prima verdedigende druk in de slotfase brengt de zege niet meer in gevaar. Het mooie slotakkoord is voor Tess V die in de laatste seconden een prachtig uitgespeelde aanval op inloper afwerkt en de 21-25 eindstand op het bord zet.

Een zwaar bevochten maar verdiende overwinning tegen een fel aanklampend Voorwaarts zorgt voor de eerste twee punten. Volgende zondag ontvangen we voor onze eerste thuiswedstrijd meteen al Floriant, dus alle supporters-met-Covid-Safe-ticket op post!

Menno De Laet