Verslag : Rijko A - Blauw Wit A : 16 – 13  (9-6)
A: Jelle (1), Lotte (4), Urs (1), Imke D
V: Kobe, Thomas (4+s), Ana (1), Imke B (1)
Wissels : Jan

Scheids : N. Vertessen

De laatste wedstrijd voor de zaalcompetitie brengt spelers en supporters naar Rijkevorsel.  Te oordelen naar de kledij was iedereen bedacht op een frisse avond, die er ook kwam in al zijn klammigheid.  Te horen naar de commentaren is de verzuchting naar de alleszins warme(re) zaal groot.  Om allerlei redenen ontbraken er een aantal spelers.  In de praktijk diende Tim slechts een wijziging door te voeren in zijn a-team.

De start van Blauw Wit is ronduit slecht : vier aanvallen zonder schot door stom balverlies.  In eerste instantie kan de thuisploeg hiervan niet profiteren.  Na een scoreloze 8 min. opent Rijko dan toch en doet dit vlot over in de 2 volgende aanvallen.  Van op de stip roept Thomas deze opmars een halt toe.  Onze spelers zijn op achtervolgen aangewezen en zullen dit de resterende tijd ook moeten blijven doen.  Rijko scoort eerst en mist een stip om een dubbele vakwissel voor te komen.  Lotte en Thomas verkleinen tot het kleinste verschil.  Na een doelpunt tegen Lotte, schiet Urs de aansluiter binnen.  Zijn bovenhandse stip, na een zware overtreding van zijn gefrustreerde tegenstander, strandt op de voorkant van de mand.  Het doelpunt valt aan de overkant, uit een omdraaier uit steun.  Als de volgende 2 aanvallen van Rijko eveneens raak zijn en Imke iets later een schot tegen krijgt, staan onze blauwwitten er plots 5 in het krijt.  Met de rust in zicht brengen 2 vrijworpen alsnog een beetje soelaas.  De eerste zet Lotte keurig om, de tweede wordt een combinatie tussen Kobe en Imke, afgerond met een inloper van Ana.

Drie doelpunten achter, onze ploeg weet wat te doen in de tweede helft.  Thomas geeft het voorbeeld, maar krijgt weinig gevolg.  Het volgende blauwwitte doelpunt komt er pas 9 min. later bij 12-7.  Met dit verschil kabbelt de wedstrijd de volgende 10 min. rustig voort.  Rijko bouwt voorzichtigheid in en vertraagt het spel.  Onze spelers slagen er moeilijk in om de bal door de mand te krijgen.  Na een schot van Thomas neemt Tim een time out, nog iets meer dan 11 min. op de klok.  Deze schudt Lotte wakker, die in 2 opeenvolgende aanvallen raak mikt.  Het doet bij Rijko een alarmbelletje rinkelen.  Na een schot tegen Imke neemt ook de thuisploeg een time out en mist vervolgens een stip.  Tim brengt Jan tussen de lijnen ipv. Thomas.  In de volgende aanval mikt Imke ons laatste doelpunt door de mand.  Na de vakwissel krijgt Jan een omdraaier tegen.  Er wordt nog wat afgezakt in verdediging.  Aan de score verandert er niks meer.

Moet ik het herhalen ?  13 doelpunten is ruim onvoldoende om een wedstrijd te winnen !  Korfballend, zowel combinerend in aanval als verdedigend, was Blauw Wit de evenknie van zijn tegenstander.  Afwerking ?  Die was vandaag ver zoek.  Tal van korte kansen werden gemist en van verder bleken enkel Lotte en vooral Thomas de mand goed te kunnen vinden.
Als kou de oorzaak was, zal deze factor de komende maanden weinig rol spelen.  In de zaal ontmoet Blauw Wit een aantal nieuwe tegenstanders.  Benieuwd of daar het vertrouwen terug op peil zal zijn om die bal opnieuw vlot door de mand te jagen.