Verslag EC GW2 : Boeckenberg - Benfica : 13 - 6 (6-4)
V: Jesse DB (4+s), Karen VC, Matthi D (1), Lisa VG (2)
A: Nikki S (1), Lucas DR (2), Nick J (1), Jolien H (1)
Wissel : Thias VL, Jelle DS, Fauve VG, Tine P
Scheidsrechter : M. Van der Lucht

De tweede groepswedstrijd is tegen de sterkste ploeg uit onze groep : Benfica. De Portugezen hebben een 2m lange heer in de rangen, sterk in de rebound. Met de magere afwerking van deze morgen in gedachten zou dat wel eens voor problemen kunnen zorgen. Nick heeft de weg naar de sporthal gevonden en zal starten. De diagnose over de kwetsuur van Sara is niet positief, zodat zij momenteel op de bank blijft. Belangrijk is voldoende vertrouwen op te doen en deze partij op een makkelijkere manier thuis te brengen.

De tegenstelling is niet helmaal wat de coachen hadden verwacht, zodat niet Matthi maar wel Nick en Lucas de klus onder de mand tegen die lange heer moeten klaren. Dat geeft, zoals verwacht nogal wat problemen. Toch kan Lucas een van de vrije kansen afwerken. Een minuut later staat het gelijk na een strafworp tegen Lisa. Jesse toont zich slim onder de mand en we staan terug voor. Als Jolien onvrijwillig de bal uit de handen van een heer loopt gaat de bal op de stip. Zo wordt het 2-2 na het eerste kwart.
Lucas schiet ons in de tweede aanval terug op voorsprong. De Portugezen geven nog niet toe, na een overname op een inloper tegen Karen schiet de dame tegen Lisa raak. Na de vakwissel kunnen Jesse uit vrijworp en Lisa met een schotje uit het achterveld een klein beetje rust brengen. Eventjes, want na een omdraaier tegen Lisa valt de aansluiter binnen. Iedere Belg ziet de bal aan de achterlijn buiten in ons voordeel. Zo niet de Nederlandse scheids, die het uitbundig protesteren van Fauve bestraft met een gele kaart. Jammer, onnodig geel in een overigens faire wedstrijd. Met 22 sec. op de klok schiet een totaal vrije Nick de twee verschil aan de rust binnen.

Al meer dan de helft van de tijd van het derde kwart is verstreken, als Lisa kan scoren. Na een fout op de pas naar de inlopende Jesse, zet deze zelf de stip om. Eindelijk 4 voor, tot de Portugezen de pret bederven met een doeltje onder de korf tegen Lisa.
Het vierde kwart nemen onze panters volledig, of toch bijna, voor hun rekening. Jol geeft met een knappe pas binnendoor Nikki een geschilderde inloper. Jesse vindt eindelijk de mand van op afstand, tweemaal, de tweede keer uit het achterveld na een pas van Jol uit verdediging. Zij zelf maakt het dozijn na een schotje/omdraaier uit de verre steun. Benfica schiet zijn laatste doelpunt binnen uit het achterveld. Sein voor Davor om Thias, Jelle en Fauve een vijftal minuten speeltijd te gunnen ipv. Lucas, Jesse en Nikki. Reeds een dikke drie minuten voor het einde mikt Matthi het laatste doelpunt door de mand.

Meer tevreden gezichten tussen en buiten de lijnen. De supporterskern liet van zich horen, eerst tijdens de openingsceremonie, tijdens de wedstrijd en erna om de overwinning extra in de verf te zetten. Voor de spelers was deze overwinning een grote geruststelling. Zij kunnen met meer vertrouwen de wedstrijden van morgen tegemoet zien. Eerst Marmara, dat eigenlijk een hapje zou moeten zijn, in de vooravond waarschijnlijk de kleine finale tegen het Duitse Pegasus, dat zich sterker toonde dan Brno en Budapest.