Verslag : Boeckenberg – Putse : 21 - 21 (13-16)
A: Karen VC (3), Jesse DB (4+2s), Jolien H (1), Glenn G (2)
V: Nikki S (5), Lucas DR, Tine P, Matthi D (3)
Wissels : Seppe C, Sara G (1), Lisa VG, Thomas T
Scheidsrechters : Tina Van Grimberge, Bjorn Elewaut

De kruisfinalekoorts is duidelijk te merken en niet alleen bij onze spelers. Mocht het verlies van AKC/Luma tegen leider Kwik niet helemaal onverwacht zijn, verrassend was wel dat Voorwaarts de puntjes liet liggen op Floriant.  Zo zijn er plots nog 3 kandidaten voor stek 4.  Het lijkt dat de wedstrijden tegen Kwik de bepalende factor zullen zijn, want zowel Floriant als onze panters moeten nog tegen hen aan de bak.

Nick meldde zich op het Sportcenter op krukken, nadat zijn linkervoet in de plaaster werd gestoken na een blessure tijdens de woensdagtraining. Daardoor komt Goffa terug tussen de lijnen en worden de vakken qua heren herschikt.  Putse zal zich overigens niet zonder slag of stoot gewonnen geven.  Ze hebben nog een puntje nodig om zich te verzekeren van de runners up finale.

Na een inloper van Jesse, gevolgd door een dubbele afleg met Goffa, staat in de eerste aanval al dadelijk het openingsdoelpunt op het scorebord. De vreugde is van korte duur.  Vier aanvallen na mekaar jaagt Putse de bal door de mand.  Vooral het gebrek aan verdedigende rebound komt meteen duidelijk naar boven.  Onze panters herpakken zich en naderen via schoten van Goffa, Matthi en Karen tot op een doeltje.  Putse is echter beresterk, jaagt op iedere bal en is meer succesvol in de afwerking dan onze panters, die bij een paar interventies ook wel een tikkeltje tegenslag hebben.  Zo staat het plots 5-10, waarna Nikki eentje terugpakt en Davor een eerste time out neemt.  Die doet blijkbaar deugd, want met schoten van Karen, Jesse en Nikki naderen we alweer tot op een puntje van de bezoekers.  Die laten hun greep niet los en zetten terug een voorsprong van 3 goals op het bord, die behouden blijft tot aan de rust.  Zo’n twee minuutjes ervoor kwam Seppe in de plaats van Goffa.

Na de rust gaat Putse door op zijn elan. Via een aantal wissels zoekt Davor naar een oplossing.  Al vroeg brengt hij Sara in de plaats van Jolien, 13-17.  Na een schot van Jesse, 15-19, komt Lisa ipv. Tine.  Met ongeveer de helft van de tijd te gaan, vervangt Goffa Matthi die naar het andere vak gaat ipv. Seppe.  Dadelijk na deze vervanging schiet Sara raak na een aflegger van Karen, 17-20.  Heeft Putse zich fysiek vergaloppeert ?  Nog 6,5 min. en Karen doet de vakken draaien.  Een dikke acht min. na hun laatste doelpunt scoort Putse van op de stip.  Onze panters ruiken bloed, zeker als Goffa de volgende aanval raak mikt.  Jesse mag naar de stip voor een fout op de inlopende Karen, 20-21.  Nog 4,5 min. te gaan.  Je voelt de spanning in de zaal, je ziet de spanning bij de spelers.  Met nog 1,5 min. op de klok neemt Davor een time out.  Iedereen kijkt nagelbijtend toe, tot Matthi van uit het achterveld de gelijke stand binnenmikt met nog 6 sec. op de klok.  Thomas mag even tussen de lijnen ipv. Jesse, maar Putse kon binnen het geven tijdsbestek geen doelpunt meer maken.

Dit gelijke spel betekent dat we een plaatsje verder van de kruisfinale verwijderd zijn. Door de overwinning tegen Voorwaarts klimt Floriant immers naar plaats 5.  Onze panters hebben vandaag getoond dat ze nog wel willen, soms zelfs een ietsje teveel, waardoor foutjes ontstonden die Putse genadeloos afstrafte.  Ook op het vlak van afwerking was het niet de panters hun beste dag.  Een aantal ballen draaide of botste uit de mand.  Putse gaf gedurende zowat 40 min. alles, was scherper op de bal, beter in de rebound en nauwkeuriger in de afwerking.  De laatste 13 min. waren er duidelijk te veel aan.  In heel die periode scoorde ze amper 1doelpuntje en  slechts 5 over de hele tweede helft.  Te weinig dus en, zoals we zelf al hebben ondervonden, kan je geen wedstrijd winnen.

Volgende week zaterdag opnieuw rendez-vous in het Boeckenberg Sportcenter voor de wedstrijd tegen Meeuwen.

Tenslotte een bedankje aan de spelers van de TOPgroep die alle medewerkers aan de thuiswedstrijden van de zaalcompetitie bedachten met een “MERCI”. Dit was immers de laatste thuiswedstrijd.