Vobako – Boeckenberg (16-13)
A : Senne, Florian, Aiko (Charlotte), Mira
V : Mattijs, Mirko, Elfie (Aiko), Mado
Res: Jani, Charlotte

Vobako start super en staat na 15 sec al 1-0 voor.  Onze tegenaanval is ook goed.  We krijgen een 7-tal kansen, maar werken niet af.  De volgende aanval kan Vobako opnieuw scoren en het staat 2-0.  We komen via een schot van Mado op 2-1, maar dan maken we heel wat fouten.  In verdediging verliezen we onze focus en onze passing in aanval alsook in het uitwerken is zeer slecht.  Vobako kan hier minstens 3x van profiteren en werken dit genadeloos af.  Met de rust staat het 9-5.

Tijdens de rust besluiten we om de fouten weg te laten en zeker niet te overhaast te spelen.  We zouden dichterbij sluipen om dan op het einde de kloof te kunnen dichten.

De ploeg doet dit zeer goed en we spelen een sublieme tweede helft met veel inzet en waarin de opdrachten zeer goed worden opgevolgd.  Charlotte komt Aiko vervangen.  En Aiko op haar beurt zal Elfie vervangen.  Het wordt een zeer spannend vierde kwart waarin we terugkomen tot 13-13 !  In de slotfase scoort Vobako nog 2x op schot en via een penalty die wordt toegestaan op basis van een balcontact aan de middelijn (?), 16-13.  Opnieuw spelen we goed tegen 1 van de beste teams in de competitie, maar kunnen we net niet afwerken.

Wij, de trainers, zijn ervan overtuigd dat als we zo blijven werken en strijden we nog mooie korfbalmomenten zullen krijgen!

Proficiat aan het ganse team!

Even korte stand van zaken mbt de competitie rangschikking:
De eerste 3 plaatsen voor Herentals zijn reeds ingepalmd door resp. Kwik, Vobako en Borgerhout (allemaal met 16 punten)
Op een gedeelde 4de/ 5de plaats staat Boeckenberg en Temse met een gelijk aantal (10) punten en een hetzelfde doelsaldo van -9. Het is dus duidelijk dat de ploeg die het beste “parcours” aflegt, het vierde Herentals ticket wint.

Bij gelijke stand van de wedstrijdpunten wordt er als volgt gekeken naar:

• aantal gewonnen wedstrijden;
  • volgens de onderlinge resultaten: twee punten voor de winnaar, nul punten voor de verliezer, bij gelijk spel ieder één punt
  • volgens het onderlinge doelsaldo, bekomen door het aantal doelpunten door een achttal gemaakt te verminderen met het aantal doelpunten dat tegen hetzelfde achttal is gemaakt (hierbij worden de onderlinge resultaten van alle na toepassing van art. 111-05-1 gelijk geklasseerde achttallen in rekening genomen)
  • volgens het onderlinge doelgemiddelde, berekend tot op 1/10.000ste door het aantal doelpunten door een achttal gemaakt te delen door het aantal doelpunten dat tegen hetzelfde achttal is gemaakt (hierbij worden de onderlinge resultaten van alle na toepassing van art. 111-05-1 gelijk geklasseerde achttallen in rekening genomen)
  • volgens het doelsaldo,bekomen door het totaal aantal doelpunten door een achttal gemaakt te verminderen met het totaal aantal doelpunten dat tegen hetzelfde achttal is gemaakt
  • volgens het doelgemiddelde, berekend tot op 1/10.000ste door het totaal aantal doelpunten door een achttal gemaakt te delen door het totaal aantal doelpunten dat tegen hetzelfde achttal is gemaakt
  • is dit ook gelijk, dan wordt een beslissingswedstrijd of een halve competitie op neutraal terrein gespeeld.

Parcours:
Boeckenberg speelt nog tegen: Vobako, Putse, ASKC en Kwik (met favorieten Kwik en Vobako)
Temse speelt nog tegen Borgerhout, Rijko, Vobako, ASKC (met favorieten Borgerhout en Vobako)

Dit weekend verliezen we beide tegen Vobako en resp. Borgerhout.  We houden echter er wel een beter doelsaldo aan over, want Temse verliest met 3-11 tegen Borgerhout.  Boeckenberg heeft momenteel een doelpuntensaldo van -12 ptn en Temse -17 ptn.

Het wordt dus superspannend tot op de laatste competitiedag, dus trommel allemaal maar wat extra supporters op, want we zullen veel aanmoediging  nodig hebben!!!!

Tot volgende week,
Tommy & Pascale

Noot van de redactie
Vermits de wedstrijden Temse-Boeckenberg en Boeckenberg-Temse gelijk zijn geëindigd, vallen de bepalingen mbt. de onderlinge duels weg.