Verslag : Borgerhout/GW - Boeckenberg : 22 - 18 (12-9)
A: Jesse DB (2+s), Nikki S (4+2s), Jolien H (1), Thias VL
V: Karen VC (4), Thomas T (2), Sara G (1), Lucas DR (1)
Wissels : Glenn G, Lisa VG, Tibo D
Scheidsrechters : Ben Morel, Vincent Van Der Beken

Na een weekje onder water (ik) en een weekje op bevroren water (aantal spelers van de topgroep) trekken we naar de achterbuur op zoek naar meer punten. Dat diende dan wel te gebeuren zonder Matthi die ’s morgens ziek afbelde.  De zon was geen concurrentie voor de gure oostenwind, het weer zag er beter uit dan de temperatuur aanvoelde.  Toch waren er rond het krakkemikkelig natuurgrasterrein van Borgerhout/GW voldoende supporters om een beetje sfeer te scheppen.

Vooral in de gelijkopgaande eerste helft waarin onze panters lang het initiatief nemen en volhouden. Het eerste schot van Jol in de eerste aanval is meteen raak.  Het eerste doelpunt van de thuisploeg komt er via een inloper tegen Sara.  Dat is meteen het beeld van de eerste 10 min.  Onze panters scoren eerst – een vrijworp van Karen, een schot van Jesse en een schot Karen uit het achterveld -, waarna de zebra’s tegenscoren.  Behalve na het schot van Karen, want dan zorgt Thomas voor de 2 verschil.  Dat blijft eveneens een kleine 10 min. op het scorebord, tot BGW via twee strafworpen de score kan effenen.  Karen zorgt met een inloper en een schot in haar uppie opnieuw voor de 2 verschil.  Alle pantersupporters kruisen de vingers voor dat derde doelpunt.  Helaas dat komt er niet.  Integendeel.  De zebras’s effenen en gaan, na een time out, door op hun eland waardoor onze panters aan de rust zowaar 3 doelpunten in het krijt staan.

Johannis krabt zich figuurlijk in de haren, want hij mist afwerking. Doelpunten dus.  Bij aanvang van de tweede helft wisselt hij Thias voor Tibo.  De thuisploeg vergroot de voorsprong tot 4 doelpunten.  Johannis verwisselt Sara en Nikki van vak en later brengt hij opnieuw Thias ipv. Tibo en ook nog Goffa, allemaal pogingen om de bal vlotter door de mand te krijgen.  Ondertussen voeren onze panters de forcing en halveren de voorsprong, wanneer er nog minstens een kwartier te gaan is, 16-14.  De match staat op kantelen, doch het is de thuisploeg die het laken naar zich toetrekt met enkele rake afstandsschoten en strafworpen.  Met ongeveer 10 min. staat het 20-14 in het voordeel van de thuisploeg, die vanaf dan de wedstrijd gecontroleerd uitspeelt.  Het offensief in de slotminuten verkleint enkel nog het verschil op het scorebord.

Het is een traditie die ook vandaag niet gebroken wordt : de wedstrijd na de skivakantie wordt verloren. Ik zou niet durven beweren dat BGW veel beter was dan onze panters, behalve op één domien : het scoren van doelpunten.  Via afstandsschoten en via slim uitgelokte strafworpen stelde de thuisploeg de zege zeker.  Daar konden onze panters te weinig tegen inbrengen en werd BGW de logische winnaar.

Nu volgt er alweer een weekje paasrust, met of zonder eitjes rapen, voor we AKC/Luma op het Sportcenter partij geven.