De eerste extra zaterdagtraining was een succes, 8 U12A panters waren aanwezig en hebben enthousiast het technisch parcours afgelegd binnen de verreiste quota en dat had gevolgen voor de geldbeugel van de trainer.

Ook zondag hebben de U12A panters weeral een consumptie verdiend door het scoren van . . . 10 doelpunten, knap panters !!

De laatste wedstrijd in de heenronde is tegen Voorwaarts waarmee we op een gedeelde tweede plaats staan en medekandidaat voor de kruisfinales. Als trainer ga je er dan vanuit dat een gelijkspel het doel zal zijn, maar daar hadden de U12A panters een ander idee over, ze speelden een geweldige wedstrijd tegen het sterke Voorwaarts. Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Ondanks het vroege uur starten onze mini-panters heel goed aan de wedstrijd en na een omdraaier van Johannes uit steun en een doorloper met steun van Liv komen we 0-2 voor. Dan is het de beurt aan het andere vak met Yorick op doorloper met steun van Celeste en een korte kans na aflegger van Tiago, 0-4. Verdedigend zijn er dan nog geen kansen weggegeven en door het strakke uitverdedigen en druk op de ballijn recupereren we veel ballen. Voorwaarts kan tegenscoren op schot na onderschepping bij uitverdedigen 1-4. Aan de andere kant kan Johannes scoren uit vrijworp na en fake (goed naar peter Brent van de A-ploeg gekeken), 1-5. De weinige kansen die Voorwaarts krijgt werken ze wel goed af, want na weer een schot bij onderschepping in verdediging en een korte kans na een rommelige fase onder de korf staat het bij de rust 3-5. Moment om iedereen de nodige speelminuten te geven en Othmane mag zijn kunde ook eens laten zien.

Onmiddellijk bij de inworp komt Orin vrij op doorloper met steun van Maura, 3-6. Weer worden er in verdediging geen kansen weggegeven waardoor we verder kunnen uitlopen met een licht toegekende strafworp van Johannes op eigen inloper, 3-7. Vervolgens is het terug aan Yorick met een omdraaier uit steun met pas van Celeste en een korte kans (nadat eerst de doorloper uit de korf botste door bewegen van de paal) na mooie dieptepas uit balonderschepping van Celeste, 3-9. Ons laatste doelpunt is van Maura op doorloper na slimme steekpas van Johannes, 3-10. Voorwaarts kan nog milderen vanop de stip (tot ergernis van opa Liv die had ingezet op 7 doelpunten verschil ;-) eindstand 4-10.

Celeste speelde een geweldige verdedigende wedstrijd tegen het "top" meisje van Voorwaarts en verdiende hierdoor de "Diamonds Shirt".

Knap resultaat van de ganse ploeg, we staan nu mooi op de 2de plaats, wie had dat gedacht in september (?), maar . . . er volgen nog 3 belangrijke wedstrijden, het ticket voor de zaalfinales is nog niet binnen ! Blijf er voor gaan hé U12A panters, jullie verdienen het!

een nog niet helemaal tevreden coach,

Rik, Lien en Gert