ASKC A - Boeckenberg A (6-12) d.d. 4/1/2020

We schrijven ondertussen een nieuw jaar en dat beginnen we traditioneel uiteraard met de beste wensen voor iedereen. Moge 2020 voor al onze spelers, (groot)ouders en supporters een jaar worden met een goede gezondheid, weinig kwetsuren, veel sportieve uitdagingen en successen, een hoop gezelligheid en plezier, en dit op en naast het korfbalveld!

Na een pauze van 3 weken mochten we eindelijk terug de zaal in. Alle spelers op post deze keer, Jander opnieuw tussen de lijnen na zijn polskwetsuur, en ook veel blauw-witte supporters op de tribunes in Schoten. We hadden er zin in. Wie zou de feestdagen het best verteerd hebben? Werd er voldoende getraind in de kerstvakantie of moest iedereen teren op ingestudeerde routines en opgebouwde conditie van voordien? We waren benieuwd. Onze start was alvast veelbelovend, want binnen de 4 minuten stonden we 0-3 voor. Maar konden we dit ook volhouden?

Aanval: Jenthe/Claudia - Mado - Quinten/Jander - Rik

6-11 vrijworp dame ASKC na fout op dame

Wissel Claudia voor Jenthe

6-12 shot Mado vanuit de rebound

Na 10 minuten in de eerste helft hadden we een 0-4 voorsprong te pakken, niet door flitsend korfbal, als we eerlijk zijn, maar wel door de trefzekerheid van onze heren. ASKC kwam dan wel niet tot scoren, het was niet omdat ze geen kansen konden afdwingen, want die waren er zeker wel. Alleen stokte bij hen de afwerking en dat zou de hele eerste helft het geval zijn. We gingen uiteindelijk de rust in met 0-7, maar die nul zou niet lang meer blijven staan.

Na de rust zagen we in de eerste 6 minuten immers hoe ASKC de nul van het scorebord haalde en maar liefst 4 ballen door de mand gooide. Zo kwamen ze terug tot 4-8 en moesten we geconcentreerd blijven in verdediging en blijven bewegen in aanval om de match niet alsnog uit handen te geven. Aanvallend konden we meer acties naar binnen opzetten, maar net iets te vaak ging de bal bij het doorgeven vanuit de steun in het tumult verloren, soms door eigen fout, soms door onopgemerkte fouten van de tegenstander. Belangrijk is dat de acties er wel kwamen en opdrachten werden uitgevoerd.

Hoe dan ook, de winst kwam gelukkig nooit in gevaar. Aanvallend en verdedigend was er evenwicht in deze wedstrijd. Alles bij elkaar opgeteld immers evenveel doelkansen aan beide kanten, maar onze afwerking was in de eerste helft beter en daarmee hebben we de wedstrijd gewonnen. De kop is er af. We staan nu voor het eerst op de eerste plaats in de rangschikking, wat absoluut knap is. Samen met Vobako en Kwik, die een onderling duel afgewerkt hebben dit weekend met verrassende winst voor Kwik, staan we voorlopig voor op de andere ploegen. Maar niet op onze lauweren rusten, er is nog van alles mogelijk. Dus het vel van de beer enz. Elke week goed trainen en elke wedstrijd gefocust spelen is de boodschap. De weg is nog lang, heel lang…