Verslag U14 - 1/2 finale : Kwik A - Boeckenberg A : 13 - 08
A: Senne (1), Florian, Aiko (1), Charlotte
V: Mattijs (1), Mirko (1), Mira, Elfie (3)
Wissels : Jani (1), Eline, Frederik, Merel
Scheidsrechter : Tom De Gendt, Luc Janssens (lijn)

Drama op het einde van de training vrijdag : Mado slaat haar voet om. Ondanks taping voor de wedstrijd kan ze niet mee spelen.  Jammer voor haar, we wensen haar veel sterkte.  Zij krijgt zeker nog kansen om zich te bewijzen.
Toch enige zenuwachtigheid te bespeuren bij de trainers en begeleiding op vrijdagavond.  De U14-spelers leken daar voor de wedstrijd iets minder last van te hebben.  Voor een aantal onder hen was dit trouwens niet de eerste finale.  De kansen lagen vandaag echter anders.  Kwik brengt een sterke en vooral gestalterijke ploeg tussen de lijnen.  Sommige waren wel twee koppen groter dan onze dappere panters ...

... die zich moedig verweren tussen de lijnen. Kwik opent de score.  Het vervolg is helemaal blauw gekleurd.  Met een schot doet Aiko de vakken draaien.  Elfie zet met een mooie beweging haar dame op het verkeerde been en werkt de inloper netjes af.  Deze voorsprong blijft lange tijd op het bord.  Want heeft Kwik ruim overwicht in de rebound, de afwerking is nergens.  Een doelpunt van de biekes wordt niet toegekend wegens snijden.  Tommy probeert met raadgevingen tijdens een time out toch een beetje druk op de rebound van Kwik te krijgen.  Halverwege de eerste helft schiet Mattijs raak, 1-3.  Resultaat van geduldig opbouwen en veel loopwerk van het hele vak.  Het volgende aanvalsvak van Kwik schakelt over op een noodprocedure : een dame in de steun en de heren beuken net zolang tot onze panters moet buigen.  Twee inlopers en de gelijke stand zijn er het gevolg van.  De hoofjes blijven wel omhoog.  Mattijs mist een omdraaier uit de steun, waarna Elfie op inloper haar ploeg opnieuw op voorsprong brengt.  Kansen langs beide kanten.  Kwik werkt eerst af, 4-4.  Het lengte-overwicht eist zijn fysieke tol bij onze spelers.  In de laatste 5 min. krijgen ze het verdedigend niet meer dicht gelopen.  Daar profiteert Kwik van om 4 doelpunten voorsprong te nemen aan de rust.

Onze panters vertrekken vol goede moed en inzet aan de tweede helft. Met resultaat.  Yani, reeds ingevallen voor Florian in de eerste helft, scoort een mooie inloper.  Kwik doet de vakken draaien uit vrijworp.  De volgende aanval loopt Mirko in en scoort.  De scheids kent het doelpunt toe, maar de grensrechter geeft aan dat er een verdedigende duwfout aan voorafging en het strafworp moet zijn.  Na enige discussie tussen beiden kent de scheids het doelpunt toch toe.  Héhe.  Wat Kwik in de eerste helft moeilijk lukte, gaat nu wel.  Na drie doelpunten op rij, 12-6, neemt Tommy zijn tweede time out om zijn spelers even rust te gunnen zodat ze zich opnieuw kunnen  concentreren.  We zijn halverwege de tweede helft.  Drie minuten later mikt Elfie haar derde doelpunt door de mand.  Dit wordt gecounterd door Kwik.  Het laatste doelpunt komt op naam van Senne, uit een schot van achter de mand.  De 7 laatste minuten staan vooral in het teken van wissels bij beide ploegen, zo krijgt iederen zijn kans tussen de lijnen.

De strijd van David tegen Goliath, die ditmaal logisch gewonnen werd door Goliath. Onze panters hebben zich meer dan kranig geweerd en getoond dat ze korfballend al heel wat in hun mars hebben.  Het is niet makkelijk spelen tegen een tegenstander die een heel stuk groter en sterker is en jullie hebben lange tijd bewezen dat het kan.  Respect.  Op deze prestatie mogen jullie fier zien.

PS.: mijn excuses als ik me van naam vergist zou hebben. Scherpe ogen die dit hebben opgemerkt mogen mij dat melden, dan kan ik het rechtzetten.