Vanuit de heenwedstrijd wisten we dat AKC een stugge ploeg is met een aantal sportieve dames die goed voorverdedigen.  Deze wedstrijd eindigde dan ook op een doelpuntenarm gelijkspel.

Aanvallend is het vanaf het begin weer één van die wedstrijden waar we moeilijk kansen creëren en het tempo niet in de wedstrijd kunnen brengen.  We kunnen wel een aantal inlopers afdwingen, maar onze afwerking is niet zuiver.  Gelukkig staat onze verdediging wel heel goed en kunnen we veel ballen onderscheppen.  Door een kleine onoplettendheid na een vrije bal kan AKC, tegen de gang van het spel in, van dichtbij scoren, 1-0.  Ondanks de inbreng van Jana in aanval blijft het moeilijk gaan en wordt er te voorspelbaar en eentonig gespeeld.  Uiteindelijk kan Yorick op inloper na mooie dieptepas van Johannes van aan de middenlijn de verdiende gelijkmaker scoren, 1-1.

Ook in het andere vak kunnen we te weinig goede aanvallen opzetten en worden er te moeilijke kansen genomen.  Uiteindelijk kan Anthony op inloper met steun van Maura er 1-2 van maken.  Eigenlijk zijn we baas in de wedstrijd, vooral omdat onze verdediging niets weggeeft, maar als in de laatste seconde de bal naar het aanvalsvak van AKC gaat kan een heer van achter de korf nog gooien en de bal valt erin na de buzzer, 2-2 (een geldig doelpunt want de bal was vertrokken voor het signaal).

Verdedigend hebben we weer een heel goede wedstrijd gespeeld.  Bij het uitwerken is er maar één keer balverlies geweest, een werkpunt van het begin van het seizoen wat nu heel goed uitgevoerd wordt.  Door het goede uitverdedigen hebben we zelf twaalf keer de bal terug in aanval gekregen, dus ook dat zit goed.  We hebben het al een aantal keer gezegd, maar we blijven het herhalen: aanvallend moeten we blijven werken op het tempo.  We zijn te veel aan het zoeken (naar dezelfde oplossingen) waardoor het te langzaam gaat en we het de verdediging te gemakkelijk maken.  Ook de inlopers die we afdwingen moeten beter afgewerkt worden.
Volgende week onze laatste thuiswedstrijd in de zaal en dan gaan we nog eens ons goede aanvalsspel laten zien zoals de voorbije twee wedstrijden.

Sportieve groeten, de trainers