Verslag : Boeckenberg - Trojans : 22 - 12  (13-6)
A: Jeff C (2), Nikki S (4+4s), Fauve VG (1), Glenn G (1)
V: Jesse DB (1), Matthi D (4),  Karen VC (2), Jolien H (2)
Wissels : Lucas DR (1), Thomas T, Sanne P, Jelle DS, Karo DS

Wat te denken van de Trojans ?  Onze Engelse tegenstander is al lang een vaste klant op het EC-tornooi.  Luc was in de voorbereiding duidelijk : "Boeckenberg is de favoriet in de poulewedstrijden."  Aan onze spelers om deze favorietenrol waar te maken.  En een eerste wedstrijd is wennen, zelfs voor onze ervaren spelers.  Tijdens de openingsceremonie, die aan onze wedstrijd voorafging,  lieten de pantersupporters zich al duchtig horen.  Wat tijdens de match, met verkorte duur van 17 min. RPT, lustig werd verder gezet.

Even zoeken naar de samenhang in het aanvalsvak, zodat we 2 min. moeten wachten op het openingsdoelpunt : een wegtrekker van de korf van Jeff.  De volgende 4 aanvallen zijn eveneens raak : schot Nikki, een schotje van Matthi na een toetsrebound van Jesse en een inloper van Jolien.  De Trojans scoren tegen Jesse het eerste doelpunt uit het achterveld.  Jeff doet meteen de vakken draaien, maar de Engelsen hebben de smaak te pakken.  Ze proberen zich enthousiast in de match te knokken en kunnen zo een aantal minuten gelijke tred houden.  Langs onze kant draait het aanvallend in die tijd minder vlot.  Dichter als twee doelpunten verschil komt de tegenstander niet.  De dames steken samen met Matthi de lont terug in het vat.  Karen start met een inloper, waarna ik nog twee vrijworpen -waarvan er eentje met slechts veel tegenzin in de mand wil- en een strafworp van Nikki noteer en een schot van Jolien.  Matthi tekent voor twee schotjes.  De heer tegen Goffa is snel onder de mand en zet de ruststand op het bord.

Ook in de tweede helft moeten we bijna 2 min. wachten tot Jesse met een jumper scoort.  Niet veel later haalt Luc Jeff naar de bank, merk ik.  Sorry Nikki de twee stippen heb ik door omstandigheden eveneens gemist.  Lucas doet zijn duit in het korfje.  Na een schot van Karen, mag ook Thomas tussen de lijnen.  Trojans heeft intussen ook al diverse wissels doorgevoerd. Luc probeert zoveel mogelijk spelers hun tijd tussen de lijnen te gunnen.  De kwaliteit lijdt hieronder, langs beide kanten.  Op die manier is het lang wachten op doelpunt nr. 20.  Er is toch genoeg ruimte om Goffa en Fauve de kans te geven om Trojans een tiener aan de broek te lappen.

Niet echt een moeilijke wedstrijd, waardoor het wel lijkt of onze panters soms de concentratie niet kunnen houden.  Wat vandaag geen probleem was.  Belangrijker is dat we goed over de eerste drempel zijn overgekomen.  Heel wat doelpunten van onze dames ook, waarvan ik er alleen al 8 achter de naam van scherp mikkende Nikki kon noteren.   Proficiat.

De focus verhuist ondertussen naar de wedstrijden van morgen, met vooral in de laatste, late wedstrijd de taaiste brok van de poule : Benfica.  Zij toonden zich vandaag al erg scherp voor de mand en korfballend een homogeen geheel.  Dat wordt in elk geval een goede test.