NL
FR

De Europacup gaat door van woensdag 16 januari tot zaterdag 20 januari 2013. De welcome ceremony is gepland op woensdag om 17u00, voorafgegaan door diverse plaatsingswedstrijden en gevolgd door de match Beograd - Vilanova (18u00).

Boeckenberg speelt zijn eerste wedstrijd op donderdag om 16u00 tegen de winnaar van Scheringer (Duitsland) en Magasports (Polen).

Vrijdag 18u30 gaat het dan tegen de winnaar van de Trojans (UK) tegen de winnaar van de voorronde Ceske/Beograd.

De finale wordt gespeeld op zaterdag 20 januari om 16u00.

Het volledige wedstrijdschema kunt u hier downloaden.

Zaterdagavond waren er ca 40 leden aanwezig om de info te krijgen over de vluchtmogelijkheden naar Boedapest en de boeking van het Hotel.

Voor de boeking van het hotel kan het volgende document wordt gebruikt : Bedroom_reservation_form_KORFBAL_16-20_01_2013_mod.pdf. Dit document dient ingevuld te worden geretourneerd naar h6151-re3@accor.com

Meer info over hetgeen zaterdag werd verteld kunt u verder lezen.

Met zes hebben we de Hongaarse hoofdstad bezocht. De gemiddelde temperatuur overdag was er rond de 30°; 's avonds koelde het af tot 20°, ideaal zomerweer dus.

Uiteraard hebben we ook deze uitermate mooie stad uitgebreid bezocht, hebben we lekker gegeten en vele terrasjes bezocht. De reden van ons bezoek was echter vooral om het hotel te bezoeken waar we met wellcht 100 Boeckenbergers zullen verblijven. Onze keuze is gevallen op het ****Novotel Danube, gelegen aan de Buda-kant, aan de oevers van de Danube (Hongaars voor Donnau), vlak tegenover het parlementsgebouw en aan de voet van de heuvel met het Unesco wereldserfgoed, het vissersbastion.

Het hotel ligt op een kwartiertje van de sporthal (Sportmax). Het sportcomplex is zeer vlot bereikbaar via het openbaar vervoer. Ook de taxi's zijn er erg goedkoop. In de omgeving van de sporthal zijn er diverse restaurants en cafe's, alsook een shoppingcenter. In deze sporthal werden in 2011 ook het EK U21 betwist (Karen en Matti), alsook het EC (Scaldis).

De stad beschikt over een uitgebreid netwerk openbaar vervoer, met metro's, trams, trolleybussen, enz waardoor alle uithoeken van deze stad vlot bereikbaar zijn. Het stadscentrum ligt aan de andere oever van de Donnau, aan de Pest-kant. Deze is bereikbaar op 5 minuutjes via de metro (op 200 meter van het hotel) of te voet via de vele bruggen. Ook aan de Buda-kant, in de nabijheid van het hotel zijn er diverse bezienswaardigheden, restaurants en cafe's.

We hebben kennis gemaakt met de erg gastvrije Hongaarse korfbalfederatie, Krisztina Kövessyné Pogany (secretaris generaal) en Daniel Tegzes (bondsvoorziter). Overigens, van het Hongaars is echt geen letter te begrijpen. Gelukkig spreekt met er goed Engels.

Meer informatie over de boeking van het hotel zullen in september op een informatieavond worden bekendgemaakt. De prijs zal schommelen rond de 60€ per nacht voor de kamer (2 personen) incl. ontbijt. Er zijn diverse mogelijkheden voor gezinnen met kinderen.

Diegene die hun vliegreis reeds willen vastleggen, kunnen terecht op o.a. Cheaptickets.be. De spelersgroep reist af op woensdag en keert zondag terug (16/1 t/m 20/1). Het tornooi start voor Boeckenberg op donderdag; de finale wordt gespeeld op zaterdag. Er zal nog een groepsboeking worden aangeboden.

Er zijn vluchten vanuit Brussel en Charleroi. Ook Eindhoven of Schiphol zijn mogelijk.

Een delegatie gaat van 31 juli tot 3 augustus op city trip om Boedapest te gaan verkennen.

Het is niet voor het eerst dat er een groot tornooi doorgaat in Hongarije. Twee jaar geleden was Scaldis nog te gast; het EK U21 werd laatst ook nog door hen georganiseerd (2011) alsook het EK bij de senioren (2006).

De eerste contacten met de organisatoren zijn alvast erg vlot verlopen. Het EC 2012 gaat door van 15 tot 19 januari. Boeckenberg komt pas in actie op donderdag 17 januari. De finale wordt gespeeld op zaterdag 19 januari. Het wel erg sterke Koog Zaandijk (NL) zal wellicht onze belangrijkste tegenstrever worden.

Het zal voor de 5de keer zijn dat Boeckenberg mag deelnemen aan het European Championship (Lissabon, Amsterdam, Antwerpen, Warschau en nu dus Boedapest).

March 2024
M T W T F S S
Sporting A
Verjaardagen