Nu het schooljaar van start is gegaan, kunnen we ook de start van de Open Korfbalschool Boeckenberg aankondigen. Op woensdag 18 september of donderdag 19 september worden de atleten voor het eerst verwacht.

De belangstelling binnen en buiten de vereniging is groot waardoor we de selectienormen voor de TopKorfbalSchool moeten verstrengen. Nieuwkomers worden getest op hun atletische vaardigheden en korfbalvaardigheden vooraleer te worden toegelaten tot de trainingen.

De trainingen gaan door op woensdag (13u15-15u30) en donderdag (19u00-21u00) in het Boeckenberg Sportcenter. Alle atleten die zich hebben aangemeld worden per mail op de hoogte gebracht, op welke dag zij al dan niet worden verwacht op training. Voor wat betreft de Boeckenberg leden volgt een afzonderlijke communicatie.

De trainingen staan onder leiding van Rudy Ramaekers, Patrick Bosschaert, Nick Janssens, Davor Duronjic en Nikki Schilders. Het Kinecenter (Ronny Lenjou) zorgt voor de medische screening.

De Open Korfbalschool Boeckenberg is een initiatief van Boeckenberg Korfbal Club, ondersteund door het TopSportfonds van de Stad Antwerpen.