Na de eerst match van het nieuwe jaar was het deze week tijd voor de eerste match van de terugronde. Die mochten we thuis op gang gooien tegen Leuven.

Na een eerste degelijke aanval van onze kant, kan Leuven bij hun eerste schot meteen raakschieten. Toch duurt het niet lang voor we onszelf op gelijke hoogte hijsen. Per met de doorloper, het staat 1-1. Leuven schiet een tweede keer in de wedstrijd en opnieuw gaat die bal door de mand, 2-1. Zelf kunnen we dan niet meteen tegenscoren ondanks de goede aanvallen die we op de mat leggen. Het Leuvens kanon zwijgt ook, maar niet voor lang, na vijf wedstrijdminuten staat het 1-3. De vakken draaien en weer valt de 1-4 snel. Deze keer kunnen we wel reageren. Per opnieuw met een doorloper. Het staat 2-4, we hebben amper 7 minuten gespeeld. Een foutief toegekende strafworp tegen Noor wordt door Leuven omgezet waardoor het verschil meteen weer op 3 wordt gebracht. De match valt dan wat stil. Verdedigend houden we het goed dicht, maar zelf scoren, ondanks goede aanvallen wil maar niet lukken. Met nog 11 minuten te gaan in de eerste helft komen de bezoekers weer tot scoren ondanks de goede verdediging langs onze kan. 2-6. Een time-out is dan nodig, al levert die niet veel op. De bal wil er maar niet door, ook bij Leuven niet, al kunnen ze wel weer als eerste scoren. Die 2-7 blijkt dan het signaal voor onze panters om nog harder de bal te willen en vooral ook te willen scoren. Johannes kan vanuit de rebound de 3-7 binnenschieten op een vijftal minuten van de rust. De laatste twee minuten gaat het plots snel. Leuven kan zichzelf weer op 5 verschil zetten. Hannah pikt haar goaltje mee na goed reboundend werk van Liv, 4-8. Leuven kan weer tegenprikken 4-9, maar Johannes legt met een strafworp de ruststand vast op 2 seconden van het einde.

Een 5-9 tussenstand is niet onoverkomelijk, alles kan dus nog in de tweede helft, zeker gezien de hoeveelheid kansen die we hebben gecreëerd, maar niet hebben gescoord. De tweede helft begint meteen met een superscherpe verdediging die amper kansen toelaat. De aanval creëert kansen bij de vleet. Het is dan wachten tot Lou vlak nadat hij is ingevallen de 6-9 scoort met een doorloper. De 10 minuten daarna worden 10 minuten van oohs en aahs, maar zonder doelpunten. Opnieuw zijn er kansen om een doelpunt te maken, maar opnieuw wil de bal er niet in. Totdat 10 minuten voor het einde van de wedstrijd Jun de tweede goal kan binnenprikken, 7-9. De vakken draaien en een paar minuten later kan Per met een strafworp de 8-9 binnenleggen. Kan het dan toch nog. Er is nog tijd en Leuven heeft ondertussen al 20 (!) minuten niet kunnen scoren. Helaas valt het ook bij ons stil en kan Leuven vanop de stip er terug twee verschil van maken en meteen ook de eindstand vastleggen.

De eerste helft vond Leuven iets te vlot de binnenkant van de korf. In de tweede helft was onze verdediging uitstekend. Alles werd eruit gehaald waardoor Leuven nog weinig kansen creëerde en ook niet meer afwerkte. Zelf zaten we heel de wedstrijd met dat probleem, want ondanks duidelijk overwicht in de tweede helft viel de bal er maar niet in. Vervelend, maar op naar de volgende, op zaterdag om 15u thuis tegen ASKC.