Met enige vertraging het verslag van de laatste match van 2022. Al was het geen makkelijke opdracht, integendeel. Vobako was leider en had nog geen match verloren. Aan onze U15 dus om daar verandering in te brengen.

De wedstrijd start niet echt verschroeiend. Vobako heeft wel wat lengteoverwicht en kan daardoor ook veel kansen nemen. Het vizier staat echter niet op scherp. Langs onze kant is het zoeken, al creëren we wel enkele goede kansen. Dat levert een penalty op, maar op voorsprong komen we niet. Na een zevental minuten is het Vobako dat als eerste raak schiet. Lang staat die voorsprong niet. Noor kopieert het doelpunt van Vobako en scoort de gelijkmaker met een schot vanuit de rebound. De wedstrijd kabbelt verder en zo zijn er al 12 minuten voorbij als Vobako terug op voorsprong komt. Weer komen we op gelijke hoogte. Deze keer Maura op steun van Per, 2-2. We komen zo in een stroomversnelling. Vobako countert en Lou doet dat ook. 3-3. We weten de mand duidelijk staan. Maura aan het kanon en we staan voor het eerst op voorsprong. Vobako moet dan even zoeken, dit hadden ze duidelijk niet verwacht. Zo valt de 4-4 pas vijf minuten na de 3-4. Onze panters zijn niet onder de indruk. Johannes scoort deze keer wel zijn penalty. Lou heeft zijn schot bij en scoort de 4-6. Toch mildert Vobako nog voor de rust tot 5-6.

Een verrassende, maar niet onverdiende voorsprong bij de rust. Kwestie van die voorsprong vast te houden, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Toch schieten we uitstekend uit de startblokken na de rust. Onze eerste aanval is meteen raak. Per scoort vanuit de aflegger van Eppo. Onze tweede aanval na de rust levert opnieuw een doelpunt op. Lou met de doorloper, het staat 5-8 en we zijn nog maar 51 seconden bezig. Lous honger is nog steeds niet gestild. Met een schot maakt hij er 5-9 van. Het is dan pas dat Vobako wakker wordt. Ze counteren meteen. Maura denkt daar het hare van en scoort via een doorloper, een kopie van de 2-2. De ballen vallen nu slag om slinger in de korf, ook voor Vobako, 7-10, we zijn net geen vier minuten bezig. Beide teams happen dan even naar adem. Plots stat het vizier bij de thuisploeg wel op scherp. Zo gaan de 8-10 en 9-10 in een mum van tijd door de mand. De gelijkmaker valt echter niet. Door de mindere afwerking, maar vooral ook door onze strakke verdediging die vecht voor elke bal, kampt Vobako met een droogte van maar liefst 13 minuten. Zelf hebben we ook moeite met de bal door de mand te krijgen. Toch vinden we in die periode een keer de mand via een schot van Maura. Op vijf minuten van het einde kan Vobako weer milderen tot een doelpuntje verschil, 10-11. Lou countert dan weer met een schot. We hebben weer een geruststellender verschil vast. Vobako weet dat de tijd dringt en scoort dan ook meteen de 11-12. We gaan dus een spannend slot tegemoet. Daar heeft Eppo duidelijk geen zin in, met een inloper zet hij de eindstand op het bord.

We verslaan Vobako dus in de Hel van de Kempen met 11-13. We verrassen zo door de leider een eerste nederlaag aan te smeren. Toch had dit fantastisch resultaat er niet geweest zonder te onvermoeibare inzet in zowel aanval als verdediging, de positieve coaching naar elkaar toe en het geloven in eigen kunnen. Als dan nog een de opdrachten die tijdens de rust werden meegegeven uitstekend worden uitgevoerd, krijg je een mooie wedstrijd. Een mooie afsluiter van 2022! Als we dan één ding mogen wensen voor 2023, dan is het dat we progressie blijven maken zoals we de afgelopen weken ook hebben gedaan. Op deze manier gaan we een mooi nieuw jaar tegemoet.

We willen iedereen dan ook via deze weg een fijne kerst een mooi 2023 wensen!