Dit weekend was het de eerste competitiewedstrijd voor onze U12A. Vobako mocht voor hun eerste wedstrijd al een flink pak rijden. Vorig seizoen speelden we nog gelijk tegen dit ploegje. De wedstrijd is wel een beetje anders verlopen dan normaal, door de nieuwe “coronamaatregelen”. Tijdens de opwarming hebben onze U12A panters eens allemaal hun dansskills naar boven gehaald om mee te gaan met de nieuwe ‘Jerusalema’ trend. Knap ineengestoken door Lien, waarvoor dank. Dit wordt onze U12A panters "haka" van 2020-21!!

De wedstrijd begon langs onze kant heel sterk, maar de afwerking mistte nog een beetje. Na de eerste goal van Maura op pass van Lou draaide alles al wat beter. Snel daarna volgde het shot van Liv op pass van Maura. De vakken draaiden en we speelden verder met een nieuwe bal. Het ander vak scoorde met een mooie give and go, een mooie pas van Eppo naar Per. Het stond al snel 3-0. De verdediging hield alles goed dicht en zorgde ervoor dat ons aanvalsvak na een mooie aanval met shot van Camille de score op 4-0 kon zetten. De vakken wisselden zo snel dat Sven niet meer kon volgen met het veranderen van de bal. Liv maakte onze voorsprong al snel groter met een mooi afstandsschot, 5-0. Daarna volgde een doorloper op een goed getimede steun van Lou. Na de vakwissel scoorde Noor met een mooie doorloper op steun van Per. Vobako haalde nu hun eerste puntje binnen en we gingen rusten met een mooie score van 7-1. Na de rust kwamen er snel twee punten bij na een mooi samenspel van Maura en Lou, eerst een doorloper van Maura op pass van Lou en daarna een shot van Lou op pass van Maura. Toen de vakken wisselde scoorde Noor 2 keer, zowel een doorloper als een shotje. Vobako maakte nu hun tweede puntje, dat wel nog heel goed verdedigd was door Eppo, 11-2. Lou maakte in de tegenaanval al snel een goal met een shot op pass van Maura. Toen het ander vak weer in aanval stond, gaf Kasper de bal goed mee met Eppo waardoor onze 13de goal van de wedstrijd gemaakt was. Eppo maakte kort daarna nog een goal onder de korf. De twee laatste goals kwamen van Liv, die het tegenovergestelde deed van wat Rik wilde, maar ze zaten er wel allebei in. Haar eerste goal was na eigen rebound en de tweede was een ver shot. De wedstrijd eindigde met een mooie score van 16-2.

De meisjes waren deze wedstrijd héél sterk en maakten samen 11 goals. Noor, die dit weekend een schitterende wedstrijd speelde verdiende het Diamonds shirtje, proficiat Noor! Ook Liv speelde een geweldige wedstrijd maar moet meer naar haar trainer luisteren. (grapje). Als we de volgende wedstrijden zo gaan spelen, gaan de andere ploegen nog flink uit hun pijp moeten komen. Het was een sterke wedstrijd met mooie korfbal. De supporters zullen met veel plezier nog eens terug een wedstrijd willen komen kijken!

Zo verder doen U12A panters!

Tevreden coachen Rik, Lien en Gert en ook blije supporters !!

Bedankt Sven voor het noteren van de doelunten, het constant desinfecteren van de wedstrijdballen en je werk als ploegleider.

Bedankt Lien voor het mooie verslag en . . . het dansje.