Vobako is de gedoodverfde titelkandidaat in de sterke U12A reeks, maar vermits we in een goede “flow” zitten de laatste wedstrijden, hoopten we op een goed resultaat en dat is natuurlijk winst! Na een ochtendtraining en een korte “team – building” met taakverdeling en een degelijke wedstrijdbespreking kon de wedstrijd beginnen.

Onze eerste aanval en meteen raak, Maura op doorloper met steun van Johannes 1- 0. Aan de andere kant doet Vobako niet onder en na strafworp in hun eerste aanval staat het 1-1. Beide ploegen houden elkaar in evenwicht tot Johannes vanuit het verdedigingsvak met een prachtige pas, Yorick lanceert en die werkt de doorloper mooi af 2-1 (mooiste doelpunt van de wedstrijd). Vobako komt terug op gelijke hoogte op schot 2-2. Dan lopen onze panters een beetje uit door een strafworp (fout op eigen doorloper met steun van Maura) en een doorloper van Johannes na mooie steekpas van diezelfde Maura 4-2. Even later komt de drie verschil op het bord via een doorloper van Lou na mooie dieptepas van Yorick 5-2, maar Vobako kan net voor de rust op schot milderen, 5-3.

Vobako heeft zijn tactiek duidelijk aangepast tijdens de rust en komt terug via twee schoten (wegtrekker onder de paal), 5-5. We kunnen nog even counteren via doorloper van Lou met steun van Liv, 6-5. Verdedigend hebben we het moeilijk met het aangepaste spel van Vobako we verdedigen veel te slapjes, laten veel te veel schoten toe vanuit de korfzone, waardoor die uitlopen met een schot uit rebound, een doorloper en een inlegger uit rebound, 6-8. Op 6 minuten tijd (!) is onze mooi voorsprong gesmolten als sneeuw in de zon. Ook aanvallend worden er te weinig kansen gecreëerd. De laatste 10 minuten houden beide ploegen elkaar in evenwicht en wordt er niet meer gescoord.

Prachtige eerste helft van de panters maar een minder goede 2de helft is de oorzaak van dit puntenverlies.

Wij, de trainers geloven echter dat jullie in staat moeten zijn om van dit Vobako te winnen, indien er de ganse wedstrijd met 200% aandacht wordt verdedigd en aanvallend over 4 spelen met veel meer steun van de jongens voor onze meisjes.

Lou de kleinste en jongste U12A panter speelde een goede wedstrijd tegen de reuzen van Vobako en verdiende de “diamonds – shirt”. Hij scoorde 2x op 6 doelpogingen en kwam 5x in de steun en zo hoort het ook.

Volgende wedstrijden, iedereen minstens 5 doelpogingen en 5 steunen belopen.

We staan nog op een mooie 2de plaats, maar . . . de wedstrijd tegen Putse zal een belangrijke sleutelwedstrijd worden.

Meter Tine bedankt voor je support!

Een toch wel een beetje ontgoochelde coach,

Rik, Lien en Gert.