Na de topaffiche van vorige week kregen we meteen de volgende kruisfinalistkandidaat voorgeschoteld, namelijk Kwik. De eerste ontmoeting op het veld was voor Kwik, de eerste ontmoeting in de zaal voor ons. Het kon dus alle kanten uitgaan. De biekes zijn echter een nooit te onderschatten ploeg, waar ook over 8 kan gescoord worden, dus we mochten onze start niet missen. En dat gebeurde helaas vandaag net wel, waardoor we eigenlijk nooit in de wedstrijd zijn gekomen en steeds op achtervolgen aangewezen waren.

Boeckenberg A - Kwik A (10-14) d.d. 18/1/2020

Aanval: Jenthe - Julie - Noah - Rik

Verdediging: Aiko - Joran - Quinten - Sterre

Reserve: Claudia - Tobias

0-1 shot heer Kwik

1-1 korte onderhandse kans Julie vanuit de rebound

1-2 inloper dame Kwik

1-3 korte kans heer Kwik

2-3 shot Jenthe na pas van Julie

2-4 inloper heer Kwik

3-4 vrijworp Aiko na pas van Sterre (na fout op Joran)

3-5 shot dame Kwik

9-14 shot Sterre met steun van Noah

Wissel Elfie voor Sterre

10-14 shot Quinten na pas van Elfie

We kunnen spreken van een heel gesloten wedstrijd gedurende de eerste 15 minuten. Er werd aan beide kanten sterk verdedigd, maar ook slecht afgewerkt waardoor we met nog 9 minuten op de klok slechts een tussenstand van 2-3 hadden. Niets aan de hand, dachten we nog, maar daarna waren we de pedalen duidelijk kwijt. In die laatste minuten slikten we nog 5 doelpunten en konden we er zelf slechts 1 maken, wat uiteraard veel te weinig is. In aanval geraakten we ook niet voldoende vrij, waardoor de speler met de bal te lang moest wachten om een pas te kunnen geven. Hierdoor konden we de mand te weinig bestoken en is de buzzer te vaak afgegaan zonder doelkansen. In de tweede helft was er meer beweging en rebound, maar nog steeds geen geweldige afwerking. Het was de wedstrijd van de airballen. Een bijna collectieve offday, wat uiteraard de beste ploeg kan overkomen.

Als we doelpunten en doelkansen bij elkaar optellen komen we aan 32 voor beide ploegen, de match was op dat vlak dus perfect in evenwicht. Toeval of niet, in de heenwedstrijd hadden wij 6 goals meer dan vandaag en de biekes exact 6 goals minder. De vorige keer waren de geel-zwarte dames goed voor 5 van de 8 doelpunten, ook deze keer gooiden ze er 5 binnen. Het waren echter nu hun heren die duidelijk met meer succes afwerkten dan de vorige keer. Bij ons was de verhouding omgekeerd. Het scorend vermogen kwam vandaag van onze dames, want zij gingen met 8 van de 10 doelpunten aan de haal. Dus wij hadden zeker een antwoord op de sterke dames van de tegenpartij. En ook langs herenkant hebben we dat antwoord, alleen kwam dat er vandaag even niet uit. En dit lag niet specifiek aan de heren, maar wel aan het collectief. We misten ook de wil om te winnen en de gedrevenheid om voor elke bal te gaan.

Er werd nog veel nagepraat na het fluitsignaal. Ik hoorde in de coulissen achteraf vooral "geen afwerking", "geen duelkracht", "onzuivere passen", "geen vechtlust", "gelatenheid", en "te weinig dynamiek". Ik denk dat we deze wedstrijd heel kort kunnen samenvatten: gebrek aan grinta, geloof en goals. Maar genoeg gezegd nu, we mogen hier niet te lang bij blijven stilstaan. Elke ploeg heeft wel eens een dipje. Blijven geloven in eigen kunnen en nooit opgeven! Wedstrijd per wedstrijd bekijken en dan zien we wel waar we uitkomen. Volgende week komt Putse op bezoek. Ik kijk er alvast naar uit.