Verslag beker : Blauw Wit A (+2) – Minerva : 11 – 26  (5-13)
A: Jelle (2+s), Imke (2), Sofie (1), Nils
V: Brent, Yentl (3), Thomas, Lynn
Wissels: Domien, Yannis, Wilma, Ben, Arne
Scheids : Miguel Wensma

Terwijl de panters in Betekom partij gaven aan KCBJ, traden onze blauwwitten aan tegen het eveneens blauwe Minerva.  Enkele supporters vonden het maar blauw blauw, de scheids zag er geen graten in.  Terwijl Tim nog steeds een aantal van zijn pionnen moet missen, is een ontmoeting met een club uit Promo geen weggever, alhoewel vorige zondag met ASKC de degradant uit datzelfde Promo werd overwonnen.  De Beker op zich is geen doel, de wedstrijd daarentegen kan toch een goede waardemeter zijn.

Blauw Wit wint de toss, stelt tegen en werpt in.
De bezoekers starten furieus.  In verdediging lopen zij de meeste ballijnen dicht, met voortdurend balverlies langs onze kant.  In aanval zijn onze verdedigers te enthousiast, zodat de strafworpen en inlopers hen rond de oren vliegen.  De voorgift is weg binnen de 5 min., de volgende vakwissel komt er even snel.  Dat noodzaakt Tim om een time out te nemen.  De blitzaanval van Minerva heeft spelers geïntimideerd, geïrriteerd en een enkele ook gefrustreerd.  Tim herinnert zijn spelers aan de opdrachten.  Dat lijkt in eerste instantie succes te hebben.  Bij voorspringen op Sofie wordt ze ook nog tegengehouden en Jelle werkt de stip netjes af, ons eerste doelpunt na ongeveer 10 min.  Het volgende laat echter bijna dubbel zo lang op zich wachten, mede door pech bij de afwerking.  Enkele schoten draaiden uit de mand.  Imke tekent voor nummer 2 uit een omdraaier uit de steun.  Trapt Minerva tijdens de laatste 5 min. van de eerste helft ietwat op de adem ?  Blauw Wit vindt eindelijk de binnenkant van de korf.  Hoewel Yentl bij een inloper als het ware gesandwichd wordt tussen 2 Minerva dames, laat de ref voortspelen en kan ze de bal onder de korf toch binnen leggen.  Op een aflegger van Sofie schiet Imke raak en Jelle zet de ruststand op het bord met een wegtrekker uit de korf.

De start van de tweede helft is bijna een herhaling van de eerste.  Bijna alle aanvallen van de bezoekers zijn raak, zodat ze snel verder weglopen in de score.  Het eerste doelpunt komt er nu na 12 min. uit een schot van Jelle.  Halverwege de helft maakt Yentl er 7-21 van.  Beide coachen beginnen nu te wisselen.  Een schot van Sofie en een van Yentl zorgen voor de resterende doelpunten van Blauw Wit.

Minerva was duidelijk een maatje te snel en te explosief.  Het maakte de combinaties in aanval zeer moeilijk, terwijl het daardoor in verdediging niet lukte voldoende te storen op de steun.  Vergeten die bekerhandel, de veldcompetitie is belangrijker.  Hoboken/Mercurius is ambitieus en daardoor geen gemakkelijke opdracht.  We kruisen de vingers …

In Betekom namen onze panters vooral in de tweede helft de maat van hun tegenstrever met 9-30 en bekeren verder, nu vrijdag tegen de winnaar van Spartacus/NDN-Temse.