Verslag ½ finale BvB : Boeckenberg – Borgerhout/GW : 12 - 20 (4-8)
A: Nick J (4), Nikki S (1+s), Glenn G (2), Tine P
V: Matthi D (1), Sara G, Karen VC, Jesse DB
Wissels : Thomas T (2+s), Riet D
Scheidsrechter : T. Van Grimberge

Daags voor de opening van hun nieuwe clubhuis gaat de halve finale van Beker van België door op het veld van Borgerhout/GW. De nieuwe accommodatie ziet er van buiten alleszins top uit, met een ruim terras op de eerste verdieping dat al wel werd ingewijd door enkele zebra supporters.
Een wedstrijd waar veel op het spel staat voor de thuisploeg. Zij organiseert immers op 1 mei as. de finale en het zou natuurlijk mooi zijn als het eigen achttal daar present tekent.  Bovendien is dit tevens de gelegenheid om de wrange nasmaak van vorige maand uit te wissen.
Jesse wint de toss, onze panters stellen tegen en werpen in.

De start is een vervolg op de wedstrijd tegen Voorwaarts. Goffa scoort uit een aflegger van Nick, na een lange eerste aanval.  Nick mikt in de tweede aanval een vrijworp door de mand.  BGW prikt de volgende aanval tegen, een schot van Matthi en de vakken draaien alweer.  Matthi mistrapt zich en Niels moet even de spuitbus boven halen.  Daarna start niet alleen de remonte van de thuisploeg, het wordt een feestje.  Met een jumper tegen Matthi en een strafworp wordt het gelijk.  Na een schot tegen Tine en een wegtrekker tegen Goffa staan onze panters er twee in het krijt.  Goffa schiet de aansluiter door de mand als zijn heer afzakt voor de rebound, gepakt door Tine.  Daarna wordt het broddelen.  Onze panters krijgen nauwelijks een aanval opgezet.  BGW zet veel druk op de ballijn wat massaal veel slechte passen langs onze kant tot gevolg heeft.  De combinaties van de zebra’s zijn beter, maar de afwerking is er niet.  Zij kunnen amper driemaal profiteren van het falen van onze spelers.  Het laatste doelpunt voor de rust is een achterwaartse worp uit de steun kort voor de korf.  Voor Goffa het beseft gaat de bal door de mand.  Lang geleden dat we nog zo’n doelpoging zagen.  Wel een geldig doelpunt.

Vier doelpunten ophalen is niet niks. Zeker niet tegen een strak verdedigende ploeg als BGW, met een achttal dat niet zinnens is deze voorsprong uit handen te geven.  Nick pareert een inloper tegen Jesse, die vervangen wordt door Thomas.  BGW is echter gretig en veel energieker.  Het loopt zonder veel moeite weg in de score door twee doelpunten te maken voor elke goal van onze panters.  Zo rond het halfuur noteer ik zelfs een beschamende 9-20.  Gelukkig kunnen Nikki en Thomas iets milderen.  Thomas scoort naar mijn gevoel het mooiste en tevens het laatste doelpunt van de wedstrijd, met een vluchtschotje uit de loop van achter de korf.

Boeken toe. Al redelijk snel zelfs.  Op de openingsminuten na hebben onze panters nooit de indruk gegeven deze wedstrijd te kunnen winnen.  Ongetwijfeld mee de verdienste van een wilskrachtige thuisploeg.  Voor de toeschouwers verdween de spanning al vroeg uit de ontmoeting en dat was ook te horen langs de lijn aan het luidruchtig praten en lachen.
Snel vergeten deze knoeiboel en zondag de draad terug oppakken tegen Sikopi.