Verslag : AKC/Luma - Boeckenberg : 15 - 18  (7-6)
A: Nick J (9), Nikki S, Glenn G, Tine P (1)
V: Matthi D (2), Sara G (1), Thomas T (3), Karen VC (2)
Wissels : geen
Scheidsrechter : T. Van Grimberge

De start van de krokusvakantie werd aangekondigd met een dun laagje poedersneeuw, dat snel verdwenen was. Het weerhield de supporters niet om de tribunes van Kwik Indoor te vullen.  De roodwitten vulden scanderend zelfs de hele zaal.  Tussen de lijnen zichtbaar weinig verandering.  Tussen de oortjes van onze spelers wel het besef dat de money time is aangebroken, als ze het feestje in Herentals in maart willen meepakken.

Het eerste schot van Nick plakt. De thuisploeg effent een paar aanvallen later.  De spanning en zenuwachtigheid zijn te snijden.  Ook AKC/Luma is bewust van het belang van deze wedstrijd.  De eerste oprisping en discussies langs de lijn komen er na een foutje van de schotklokbedienaarster.  Dat brengt ook de spelers van slag, want er volgen dik 10 min. broddelkorfbal.  De verdedigingen zetten druk zowel op de spelers als op de ballijnen.  Gevolg : veel balverliezen en misverstanden langs beide kanten met amper twee goals, eentje tegen Nick en eentje van Matthi.  De coach van AKC/Luma neemt een time out.  Dit lijkt de impasse bij de thuisploeg te doorbreken.  Want, terwijl zij wel scoort, blijven onze panters het moeilijk hebben om de bal door de korf te krijgen.  Zelfs op strafworp lukt dat niet.  Met nog 7 min. te gaan in deze eerste helft staat onze ploeg 4 doelpunten in het krijt, 6-2.  In 2 aanvallen halveert Nick deze voorsprong.  Matthi tekent voor de aansluitingstreffer, doch uit vrijworp behoudt AKC/Luma het vakverschil.  Na de vakwissel mist Nick een eenhandige open inloper.  Hij zorgt met 35 sec. te gaan wel voor de ruststand na een eerste helft waarin amper 13 doelpuntjes werden gescoord.

Uit een vrijworpcombinatie maakt AKC het eerste doelpunt in de tweede helft. Terwijl zowat heel Boeckenberg roept om een strafworp voor een fout op een inloper van Karen, mist Sara haar inloper.  Toch dicht dit vak het kloofje met schoten van Thomas en Karen.  Na een fout op Tine in de steun, mist Nikki van op de stip de kans om op voorsprong te komen.  Daar zorgt Nick voor met 2 schoten.  Tussendoor pakt Luc geel in zijn enthousiasme om bij zijn spelers en het scheidsrechtersduo het vuur aan de lont te houden.  Deze 0-4 inspireert de coach van AKC tot wisselen.  Eerst tegen Goffa, die meteen ook een schot tegen krijgt.  Nadat een schot van Sara het verschil behoudt, krijgt ook Thomas een nieuwe tegenstander.  Dat brengt Nick terug in stelling.  Die is vandaag niet te houden.  Eerst met een gewoon schot en daarna met een soort jumpschot op een van de korf wegspringende bal verdubbelt hij de voorsprong, 9-13.  Ondertussen heeft onze verdediging zich vastgebeten.  De AKC aanvallers weten niet waar ze het hebben en krijgen geen deftige kans meer bijeen gebald.  Deze verbetenheid doet het enthousiasme in de tribune en op de bank oplaaien.  De blauwwitte decibels overtreffen bij momenten die van AKC.  Jesse wordt vriendelijk verzocht niet te fungeren als negende man.  Halverwege de eerste helft neemt AKC zijn tweede time out.  Na hernemen schiet Thomas raak.  Vijf doelpunten voor, dat moet kunnen.  De thuisploeg knabbelt met schoten tegen Nikki en Thomas aan de achterstand, terwijl ook Karen een andere tegenstandster krijgt.  Luc ziet zijn spelers de controle verliezen.  Via een time out zet hij de puntjes op de i.  Dat heeft meteen effect.  Nikki tovert tussen 2 dames de bal toch bij Nick, die bedankt met zijn negende (!) doelpunt.  Thomas doet er nog eentje bij, 11-16, nog 6 min. te gaan.  De voorsprong blijft, want na een strafworp tegen de opspringende Nick mikt Tine raak.  Jari H. probeert de bal door de vloer te rammen en geeft zo uiting aan onmacht en frustratie.  De coach voert nog 3 wissels door.  Niks helpt.  Onze verdediging behoudt de druk en ondanks 2 tegendoelpunten bezegelt een schot van Karen het lot van de thuisploeg.  Ze krijgt er de volgende aanval een tegen, voor de statistiek.

Als onze panters de knop omdraaien, zie mijn verslag van vorige week, draaien ze hem om. Zelfs een ietsje te, wat vooral merkbaar tot uiting kwam in een barslechte eerste helft als het balletje niet door de mand wou.  De kopjes gingen even naar beneden om vervolgens krachtig terug omhoog te komen.  Onze panters hebben al veel wedstrijden aanvallend gewonnen, vandaag hebben ze vooral in de tweede helft getoond dat ze ook verdedigend een match kunnen winnen.  AKC wist daardoor gedurende 10 min. van geen hout pijlen maken.  Het kon nauwelijks een doelkans creëren op enkele wanhoopspogingen richting mand na.  Deze twee punten deden duidelijk deugd, zowel bij de spelers als bij de aanhang.  De twee voetjes op de grond houden is echter de boodschap.  Met Floriant en Scaldis staan er met het oog op Herentals belangrijke uitmatchen tegen directe concurrenten op het programma de volgende weken.  Nu genieten van deze welverdiende punten en dan opnieuw vol aan de bak.