Verslag : Boeckenberg – Kwik : 25 - 26 (15-14)
A: Nick J (6), Nikki S (2+s), Glenn G (2), Tine P (2)
V: Matthi D (2), Sara G (2), Thomas T (4+s), Karen VC (3)
Wissels : geen
Scheidsrechter : V. Van Der Beeken

Kwik heeft dit jaar nog geen wedstrijd verloren. Floriant en Scaldis werden met een pak voor de broek naar huis gestuurd, de overwinning tegen Voorwaarts was nipter.  Onze panters daarentegen hebben het moeilijker om de draad na de feestdagen terug op te nemen.  Ook vandaag schuift Luc met de vakken.  Karen is voldoende hersteld van de kwetsuur, maar nu blijft Jesse op de bank.  Eens kijken wat dat tussen de lijnen geeft.

Terwijl in de foyer nogal wat supporters blijven plakken aan het WK veldrijden, barst vanaf de tweede minuut in de sporthal een doelpuntenfestijn los. Onze panters missen hun eerste 2 aanvallen, maar kunnen toch gelijkmaken na de openingstreffer tegen Sara.  Het eerste schot was immers doelpunt.  Na de 1-1 zijn de volgende 4 aanvallen raak, 3-3.  Kwik maakt een aanval geen doelpunt en kan meteen achtervolgen nadat Sara een aflegger van Karen afwerkt.  De volgende 2 aanvallen zijn opnieuw prijs.  Als onze panters dan niet scoren, effent Kwik de score en gaan beide ploegen weer slag om slinger aan de bak, of beter in de mand, tot 8-8.  Een prima verdediging van Matthi zodat het schot na wegtrekken uit de korfzone niet wordt toegekend.  Nikki zet ons terug aan de leiding, een instapper tegen Thomas op de buzzer zorgt voor de negende gelijke stand.  Er staan nog meer dan 14 min. op de klok.  De spelers van beide ploegen happen even naar adem.  Thomas mist een stip voor een fout op de steun van Nikki.  Hij scoort wel na een vrijworp met rebound van Matthi.  Op strafworp maakt Kwik gelijk en uit schot tegen Karen komen de bezoekers terug voor, 10-11.  Onze panters voeren de verdedigende druk op en kunnen de aanvallers van Kwik uit de mand houden.  Zelf scoren ze wel, een 5-0 maar liefst, zodat ze met 4 min. te gaan een voorsprong van 4 doelpunten uitbouwen.  De biekes tonen veel veerkracht en dichten deze kloof nog voor de rust, op een puntje na.

Beide ploegen starten de tweede helft op dezelfde manier als de eerste, nl. Kwik door in hun eerste aanval te scoren, onze panters met tweemaal balverlies. Daar blijft het niet bij, want onze panters komen 7,5 min. lang niet tot scoren.  Gelukkig is de nauwkeurigheid bij Kwik ook wat zoek, toch kijken we tegen een 15-18 achterstand aan als Luc een time out neemt.  Die helpt.  Eerst Goffa, op aflegger van Nick, en vervolgens Thomas op schot verkleinen tot een doel.  Kwik scoort tweemaal tegen, alles te herdoen.  Na een ver schot van Nick en een strafworp omgezet door Thomas staan onze panters terug op een puntje.  Met een schot tegen Nick wordt het 19-21.  De volgende 5 minuten krijgen we telkens een herhaling van hetzelfde scenario : onze panters scoren en Kwik scoort quasi dadelijk tegen.  Zo gaat het naar 23-25 met 5,5 min. op de klok.  Nick en zijn ploegmaats bestoken de mand, tevergeefs.  Het is Kwik dat na 2,5 min. eerst scoort.  Het beslissend doelpunt zal later blijken.  Nikki schiet raak met nog 59 sec. op de klok.  Matthi schiet raak met nog 18 sec. te gaan.  Luc neemt onmiddellijk een time out.  De biekes tonen zich echter slim op een uitgelokte vrijworp.  Het schot wordt niet genomen.  Hetzelfde op een tweede vrijworp.  Zo houden ze de bal in hun aanvalsvak tot het eindsignaal.

Aan spanning alweer geen gebrek. De punten gaan wel opnieuw naar de tegenstander.  Niet prettig.  Vandaag toch wel op een andere manier als vorige week.  Na de 5-0 van onze panters scoren de biekes een 0-7, weliswaar gebroken door de rust.  Gedurende 10 min. hebben we geen doelpunt kunnen maken en daar betaalt onze ploeg aan de eindmeet de tol voor.  Verdedigend had het in de laatste 10 min. iets strakker gemogen, maar of dat ook nog kon ?  Want dit was een wedstrijd op een hoog tempo en dat vreet aan de spelers, vooral als die voortdurend moeten achtervolgen.  Hier en daar hoorde ik al pessimistische klanken.  Zeer voorbarig volgens mij.  Er zijn 5 punten verschil tussen plaats 2 en plaats 7.  Er zijn dus nog 6 kandidaten voor een plaats in de kruisfinale, als ik Borgerhout/GW buiten beschouwing laat.  Aan onze panters om de knop mentaal om te draaien en verder blijk te geven van hun stijgende vorm.