Verslag kruisfinale U16 : AKC/Luma - Boeckenberg : 13 - 10 (4-6)
A: Joppe (1), Nick, Lauren (1+2s), Anna
V: Seppe (1), Wannes (3), Kaily, Meerke (1+s)
Wissel : Ruben
Scheidsrechter : S. Janssens

Als afsluiter van de jeugdwedstrijden gingen onze U16'en aan de slag. Tegen AKC/Luma.  Beide supportergroepen zaten in dezelfde tribune, wat "het is stil aan de overkant" een rare bijklank gaf.  Ook hier speelde de zenuwen een belangrijke rol.  Gooi daar een zeer warme zaal bovenop en alle elementen waren aanwezig om er een verhitte wedstrijd van te maken.  Reeds voor de wedstrijd maakte men mij attent op het lengteverschil bij de heren.  Iets wat tijdens de match een doorslaggevend overwicht zou kunnen opleveren.

De zenuwen zijn duidelijk ook aanwezig bij de start van de wedstrijd. De eerste drie kansen, waarvan 2 voor onze panters, gaan naast : een inloper van Lauren, een strafworp en een inloper van de heer tegen Wannes.  Tussendoor kreeg Anna bij een inloper de arm van de steunende AKC-heer in het aangezicht, wat voor de scheids geen aanleiding was om strafworp te fluiten.  Na 6 min. gaat dan eindelijk de eerste bal door de mand, een strafworp omgezet door Lauren.  Zij scoort bijna 4 min. later ook uit een aflegger van Anna.  Niet meteen een vlotte start, van beide ploegen.  Het andere vak moet zich even aanpassen om dan in twee aanvallen de bordjes te verhangen naar 0-4, via een inloper van Seppe en een schot van Wannes.  Een riante uitgangspositie tegen een onmondig AKC/Luma.  Het eerste aanvalsvak komt terug voor de mand.  Alhoewel het viertal zich de longen uit het lijf loopt, krijgen ze geen bal door de mand en na een tijdje nog nauwelijks een georganiseerde aanval opgezet.  Verdediging bijt zich vast, kan na 8 min. het eerste tegendoelpunt niet verhinderen.  Een minuut later doet AKC de vakken draaien.  Hun enthousiasme wakkert fel op.  Werner neemt een time out.  Meerke en Wannes proberen dit snel te temperen.  Na iets meer dan een minuut staan onze panters terug 4 doelpunten voor.  AKC vecht terug en kan tegen dezelfde spelers de ruststand bereiken.

Tijdens de rust zocht Werner koelte, frisse lucht en zuurstof op voor zijn spelers. De tweede helft zou herhaaldelijk gestopt moeten worden wegens krampen of in ademnood verkerende  spelers.

Wannes opent de debatten in de tweede helft met een inloper. Wat AKC de volgende aanval kopieert.  Lauren mist een inloper, waarna AKC uit vrijworp en een schot de gelijke stand bewerkt.  Bij een onderschepping hindert een heer de pas van Kaily naar een vrijstaande medespeler.  Bal op de stip, Meerke zet om.  Een time out van AKC.  De voorsprong blijft op het bord als AKC een strafworp mist, maar na een schot tegen Nick is alles terug gelijk.  Ruben komt op het veld ipv. Nick.  Lauren wordt foutief gehinderd bij strafworp en zij zet zelf haar ploeg op voorsprong.  De volgende aanval gebeurt hetzelfde van op de stip na fout van Wannes.  Als Ruben te ver doorstapt op een hoge bal, benut zijn tegenstander de vrije kans.  De schiet een paar minuten zelfs de dubbele voorsprong op het bord.  Werner neemt zijn tweede time out.  De krachten van onze panters zijn op.  Ze hebben het beste van zichzelf gegeven.  Joppe scoort nog wel, maar AKC heeft dan al gescoord en doet dat daarna nog eens.

Jammer, jammer, jammer. Een moeizaam bevochten doch riante voorsprong niet kunnen omzetten in winst.  Niet dat onze panters niet geprobeerd hebben.  Alles hebben ze gegeven.  Ik denk zelfs dat het bij Lauren even zwart werd voor de ogen.  Dodelijk die verstikkende warmte.  Na de wedstrijd zat iedereen natuurlijk in zak en as en waren er vragen, veel vragen.  Meer als je uiterste best kan je niet doen.  Volgende keer beter.