Verslag : Boeckenberg A – Floriant A : 21 - 22  (9-12)
A: Joppe B (1), Tess V (s), Thomas T (3+s), Lisa VG (4)
V: Jordan DV (4), Sara G (1), Tess M (2+s), Lucas DR (3)
Wissels : Rani VH

Scheidsrechters : B. Wouters, R. Dardenne

Dezelfde affiche als de kruisfinale in de zaal, twee verschillende ploegen tussen de lijnen.  Bij onze Toppers ontbraken Brent en Jolien, een werkgerelateerde afwezigheid.  Bij Floriant ontbraken minstens 3 basisspelers.  Kun je zaal en veld al heel moeilijk vergelijken, dit zou mede daardoor een totaal andere wedstrijd worden.  Het is verwonderlijk dat Floriant een week na de finale al wil spelen.  Zulke wedstrijden vergen fysiek en psychisch enorm van de spelers.  Ook van onze spelers.  Hoe gaan zij om met het verlies van de kruisfinale ?  Net voor aanvang brak de zon eindelijk door het grijze wolkendek.  Ook de warmte zal zijn rol spelen.

De eerste twee aanvallen van onze panters zijn raak.  Een mooie start.  Floriant countert tegen Lisa.  De volgende aanval doet Tess M de vakken draaien.  Twee aanvallen later hebben de bezoekers de bordjes gelijk gehangen.  Lucas replikeert onmiddellijk na de vakwissel, waarna Tess M haar tweede van uit het achterveld binnenmikt, 5-3.  Acht doelpunten in evenveel minuten, dit belooft.  Een hevige start en beide ploegen moeten wat gas terugnemen.  Zes min. later schiet Thomas raak.  Na een schot tegen Lucas neemt de coach van Floriant zijn eerste time out.  Jordan brengt opnieuw de drie verschil.  Via 2 stippen – eentje gemist – en schoten komen de bezoekers opnieuw langszij.  Na een doelpunt langs elke kant roept nu Johannis zijn spelers naar de kant.  Het initiatief ligt bij Floriant.  Met 4 goals op rij slaan ze voor het eerst een ernstigere kloof.  Thomas legt de ruststand vast.

Via 3 wissels zijn Sara en Tess V van vak gewisseld, met dank aan Rani.  Onze panters beginnen aan de remonte met schoten van Joppe en Lucas, de aansluitingstreffer.  Floriant geeft niet dadelijk toe.  Tweemaal verhinderen ze de gelijke stand.  De derde maal lukt het onze spelers wel.  De score loopt gelijk op.  De ene maal scoren de bezoekers eerst, de volgende keer onze panters.  De spanning stijgt, de intensiteit van de wedstrijd eist zijn tol.  Uithouding wordt nu belangrijk.  Met iets minder dan 9 min. te gaan noteer ik een schot van Lisa, 19-19.  De volgende twee aanvallen slaagt Floriant wel in de break.  Het worden er zelfs 3, nog 5 min. op de klok.  Van op de stip doet Thomas de vakken wisselen, 3’44” te gaan.  Een time out van Johannis.  Is er nog voldoende tijd ?  De laatste 2 min. zijn ingegaan.  Tess M zet een stip om.  De spanning doet de decibels rond het veld stijgen tot het laatste fluitsignaal.

Het leek wel of Floriant al de veldtitel aan het vieren sloeg.  Het was duidelijk dat ze deze overwinning niet hadden verwacht.  Ze hebben deze overigens niet gestolen.  In het spel van onze panters zaten teveel onnauwkeurigheden om aanspraak te kunnen maken op punten.  Aanvallend hadden ze veel hinder van de zware verdedigende druk en in de verdediging werden sommige doelpogingen te gemakkelijk toegelaten.  Trouwens, dit was een korfbalwedstrijd, mede doordat de scheidsen de schermutselingen redelijk goed onder controle hielden.

Tijd om te bezinnen tijdens de komende weken.  Op 17/04 spelen we de inhaalwedstrijd tegen AKC/Luma en de week daarop gaan we op bezoek bij de leider in de rangschikking : Borgerhout/GW.