Ana (2) - Imke B (2) - Kobe (2) - Jan (4)
Lotte (3) - Riet (4) - Jelle (1) - Brent (1)
Imke D. (1) - Thomas D. - Ruben vallen in.

De laatste speeldag van het zaalseizoen is zoals het moet zijn.  Onder een stralende lentezon, wisselt iedereen met spijt in het hart zijn/haar Boeckenberg-terrasstoel in voor een zitje in de sporthal. Maar de toeschouwers worden beloond. De reserven van Blauw Wit winnen vlot hun laatste wedstrijd (21-9) en sluiten hun zaalseizoen in stijl af met leuk en frivool korfbal.

Daarna volgt de wedstrijden van de waarheid!  De opdracht is simpel. Het A-team van Blauw Wit moet (met alle respect voor de tegenstrever) doen wat ze aan hun huidige status verplicht zijn : droog winnen van de staartploeg Appels. Dit hebben ze prima gedaan.  De eerste helft maken ze 12 tegen 5 doelpunten.  Dit is inderdaad geen doelpuntenfestival en volgens Tim wordt er terecht veel te weinig gelopen.  Maar vandaag ging “makkelijk" helaas ook.  Tijdens de rust merken de trouwe supporters iets opmerkelijks op!  Tot vorige week stond Nina nog rustig mee een balletje te gooien maar deze week was ze nergens te bespeuren.  Hier had ze uiteraard een goede reden voor.  Nina is bevallen van een flinke zoon Mattheo. We wensen vanuit Boeckenberg het nieuwe gezin (én de grootouders) alle geluk!

De tweede helft van Blauwe Wit is een kopie van de eerste. Doelpuntjes vallen her en der, maar adembenemende combinaties en spectaculaire korven worden er niet gemaakt.  De oorzaak hiervan is niet ver te zoeken.  Op de tribune is er spanning alom. Niemand volgt de wedstrijd van onze Panters. Iedereen zit op zijn iPhone te kijken naar de streaming van Vobako-Rijko.  Deze wedstrijd is een echte nagelbijter. In de bossen van de Kempen gebeurt het ondenkbare. Vobako is de ploeg die dertien van de veertien speeldagen autoritair aan de kop van het klassement staat. Maar op deze laatste speeldag verliezen zij de wedstrijd van de tweede in de reeks en tuimelen alzo pardoes naar plaats drie in de rangschikking. Vobako valt naast de prijzen en Rijko wordt onverwacht kampioen. Blauw Wit speelt dik verdient de “Runner-Up” tegen Catba.

Onze Panters mogen trots zijn op hun zaalseizoen.  Wat aarzelend begon, hebben ze sterk afgerond.  Het spelen van de “Runner-Up” is een collectieve prestatie.  We wensen hun op zondag 20 maart om 13u alle succes op Kwik!

Winny & Co