Het is een oud zeer dat nu ook tijdens deze moeilijke sporttijden even actueel blijft.  Korfbal - en korfbal niet alleen overigens - kent een accuut gebrek aan officiële scheidsrechters.  Alhoewel deze persoon regelmatig vergruisd wordt door de supportersaanhangen, blijft een scheidsrechter bij elke wedstrijd een absolute noodzaak.

Corona en vooral de verplichting om mondmaskers te dragen zal ongetwijfeld de luidruchtigheid van de supporters dempen.  Daarbij kan ik uit ervaring zeggen dat bij vele wedstrijden de tolerantie ten opzichte van scheidsrechterlijke beslissingen sterk verbeterd is.  Iedereen raakt overtuigd van de noodzaak van een neutrale leiding op het veld.

Het is dus nu het ideale moment om de stap naar het fluiten te zetten en je in te schrijven voor de opleiding.  Een opleiding die nu beperkt is tot een dag thuis achter je computer, waarna je uiteraard in de praktijkstage begeleid wordt door een coach.  Eenmaal gebrevetteerd krijg je van de KBKB het officiële uniform aangeboden.  Daarnaast geniet je per wedstrijd van een degelijke vergoeding, belastingvrij dan nog wel.

Dirk Poschet