We vernamen via de website van de KBKB dat de halve finales en finales van de zaalcompetitie afgelast worden.

Boeckenberg Topgroep wordt als eerste in de rangschikking tot kampioen uitgeroepen.

Onze jeugdploegen (U19 3de, U16 2de, U14 2de, U12 2de) zullen jammer genoeg hun kansen niet kunnen verdedigen. Ook in hun reeksen zullen de eerst gerangschikten tot kampioen worden uitgeroepen.

Uiteraard vinden we dit ongelooflijk jammer.  We begrijpen echter dat deze beslissingen die gemeente Beveren en de KBKB hebben moeten nemen in moeilijke omstandigheden in lijn liggen met de beslissingen die ook al door andere sportbonden werden genomen in functie van de gezondheid van iedereen.

Iedereen die z'n ticket woensdag al afhaalde en betaalde kan dit nu vrijdag terug inleveren en krijgt z'n ticket terugbetaald.

De Raad van Bestuur beraadt zich nog verder over hoe we zelf als vereniging omgaan met de adviezen die worden gegeven en houden jullie verder op de hoogte in verband met de clubactiviteiten.

Hieronder vindt u de tekst die ook terug te vinden is op www.korfbal.be.

"Bericht ter attentie van alle korfbalclubs, -spelers en -sympathisanten.

Na overleg met gemeentebestuur van Beveren werd, ingevolge de dreiging van het uitbreiden van het coronavirus, beslist om de finaleweekenden af te gelasten. Tevens worden ook alle inhaalwedstrijden en geplande competitiewedstrijden van dit en volgend weekend afgelast.

Deze beslissing is weloverwogen in het kader van de volksgezondheid waarbij het sportieve jammer genoeg niet kan primeren.

We raden de clubs aan om alle trainingen en sociale activiteiten de komende 2 weken ook op te schorten.

De Raad van Bestuur beslist aldus eveneens de zaalcompetitie af te sluiten na 14 competitiespeeldagen.  Dit heeft als gevolg dat de eerst geklasseerde kampioen en de laatst geklasseerde degradant zijn.  De runner up wedstrijden worden ook niet gespeeld, waardoor die clubs in hun reeks blijven volgend seizoen.

Laat ons allen beseffen dat dit besluiten zijn ingevolge een groot geval van overmacht.  En laat ons hopen door deze maatregelen te treffen dat we mee de uitbreiding van Corona kunnen indijken en dat we met een gerust gemoed onze veldcompetitie kunnen aanvatten en afronden."