Verslag : Blauw Wit A – KCBJ A : 12 - 18  (5-13)
A: Jelle, Thomas, Jente, Sofie
V: Kobe, Imke, Brent, Lynn
Wissels: Yannis (1), Yentl (1)

Scheids : Inge Bekaert

Het laatste loodje van een niet al te sterke zaalcompetitie kon Blauw Wit in Hoofdklasse houden, als het evenveel punten haalde als Spartacus/NDN.  Geen loodje dus, maar een ferme brok lood.
Voor de tweede maal start de wedstrijd van Spartacus een half uur later dan bepaald door Comité Wedstrijdzaken.  Of versta ik deze tekst misschien verkeerd : “Hoofdklasse 1: de twee laatste wedstrijden (twee laatste blokken) gelijktijdig te spelen op zondagnamiddag om 13u30”.  Reglementen en richtlijnen opstellen is een ding, ze doen naleven is blijkbaar iets helemaal anders.

De bezoekers scoren in hun eerste aanval het openingsdoelpunt.  Imke doet de vakken draaien, maar staat een dikke minuut later alweer terug in aanval na twee doelpunten van KCBJ.  Wat Blauw Wit vervolgens ook probeert, dat 2 punten kloofje krijgen ze niet meer dicht.  Na iedere aansluitingstreffer scoort KCBJ prompt tegen.  Dit gaat zo door tot 5-6.  Een heer van de bezoekers gaat door de enkel en wordt vervangen.  De beste wissel ooit in de analen van Hoofdklasse 1, vermoed ik.  Het geeft KCBJ vleugels in die laatste 7 min. van de eerste helft.  Schot na schot verdwijnt in de mand, terwijl onze blauwe witte panters zich futloos naar de slachtbank laten leiden.  Een time out van Tim als awakening call heeft geen enkel effect.  Wedstrijd aan de rust gespeeld.

In de tweede helft tonen onze spelers wat meer ruggengraat, wat meer inzet.  Yentl komt in de plaats van Lynn, terwijl Yannis in de plaats van Kobe mag gaan aanvallen.  Doelpunten zijn er immers nodig !  Er komen er inderdaad 2 meer dan in de eerste helft, maar dichter dan 5 verschil komen ze nooit.

Het is vervolgens een lang half uur wachten om vast te stellen dat Rijko gewonnen had.  Zo werd toch de beslissingswedstrijd vermeden.  Een jobke voor Spartacus/NDN dus.
Hoog tijd voor zelfreflectie.  Blauw Wit A komt uit de zaalcompetitie als slechts scorende ploeg, veruit zelfs, met gemiddeld amper 16 doelpunten per wedstrijd.  Ook het slechtste doelsaldo schrijven ze op hun naam.  Twee weken bezinning, waarna de eerste veldwedstrijd volgt.