Verslag : AKC/Luma - Boeckenberg  : 17 - 25  (9-16)
A: Jesse DB (2+s), Sara G, Matthi D (4), Jolien H (4)
V: Nikki S (3+3s), Brent S (1), Rick V (4), Lisa VG (2)
Wissels : Lauren S, Thomas T (1), Riet D

Scheidsrechter : T. Van Grimberge, B. Elewaut

Voor de laatste wedstrijd van de zaalcompetitie zet Johannis zijn volledige ploeg tussen de lijnen.  Lisa is hersteld van haar kwetsuur en deze wedstrijd is voor haar de laatste test voor de halve finale.  Bij AKC ontbreekt Jari, maar we verwachten toch een stevige partij en een goede voorbereiding voor de halve finale van volgende week.
Om de opmars van het Coronavirus te bemoeilijken heeft de KBKB richtlijnen uitgevaardigd.  Geen handen schudden, maar vuistjes geven, wat onwennig aanvoelt bij alle betrokkenen.  Trouwens voor het oplopen gaan de high fives bij de beide ploegen door zoals gewoonlijk.  Spelers houden nu eenmaal graag vast aan routines.

Enkele weken geleden sprak ik met Johannis over het zeer beperkt aantal inlopers dat er nog genomen wordt.  En hoe starten onze panters ?  Eerste aanval : een inloper van Jesse, tegengehouden en strafworp; tweede aanval : een inloper van Jol; derde aanval : een inloper van Nikki die net naast gaat.  Verrassend.  Ook voor AKC.  Eenmaal bekomen klampt de thuisploeg aan met een doeltje tegen Matthi na gedraai rond het blok.  Nikki countert met schot, maar na twee schoten van aan de zijlijn is alles te herdoen, 3-3.  Nikki en Lisa doen de vakken snel draaien , waarna Matthi aandikt met een inloper.  AKC/Luma heeft het lastig, want het tempo van onze panters ligt hoog, zeer hoog.  Naarmate de minuten wegtikken krijgt de thuisploeg het alsmaar moeilijker.  Dat zien we ook op het scorebord.  Halverwege staat het 4-8 en als onze fanions het gaspedaal nog ietsje dieper induwen, gaat het op 2,5 minuten naar 6-13.  De coach van AKC kan niet snel genoeg een time out vragen.  Even het het ritme van de tegenstander breken.  Het helpt een beetje.  Toch spreekt de stand aan de rust boekdelen.

In de tweede helft ontbreekt het onze panters aan concentratie en aan AKC/Luma de wil en kunde om enige spanning in de wedstrijd te brengen.  Veel wissels dat wel.  Echt de combinaties ten goede komen doen ze niet.  Langs onze kant worden er ook wissels doorgevoerd, maar dan eerder voor kwetsuurtjes.  Zo komt Lauren voor Lisa, Riet voor Sara en Thomas voor Brent.  De score evolueert verder in het voordeel van onze panters.  Het grootste verschil noteer ik zo'n dikke 7 min. voor het einde : een inloper van Thomas voor 13-23.  De rest van de tijd is het eigenlijk wachten op het eindsignaal.

In een schitterende eerste helft speelden onze panters hun tegenstrevers soms letterlijk van het kastje naar de muur met zeer vlotte combinaties en een bijwijlen sterke afwerking.  In de tweede helft was het vet van de soep.  Enkel de vingers kruisen dat de kwetsuurtjes meevallen zodat de ploeg op volle sterkte het hoofd kan bieden aan de zebra's.
Verrassing op Putse dat met een doeltje de baas bleef van Kwik en zodoende de zaalkampioen van vorige seizoen verwijst naar de beslissingswedstrijd voor het behoud tegen Riviera/Deurne.