Verslag: Boeckenberg A – Putse A : 32 - 22  (21-11)
A: Brent S (3), Nikki S (5+2s), Rick V (2), Tine P (2)
V: Jesse DB (5), Jolien H (5), Sara G (4), Matthi D (1)
Wissels : Lucas DR, Thomas T (1), Lauren S (1), Tibo D (1)

Scheidsrechters : M. Wensma, T. Vangoidsenhove

Wat de top van de rangschikking betreft is de zaalcompetitie een uitgemaakte zaak, zeker na het verlies van Floriant tegen Borgerhout/GW.  Met een voorsprong van 6 punten zijn onze panters in de laatste twee wedstrijden niet meer bij te benen.  Voor de plaatsen 4 tot 7 is nog alles mogelijk.  Kwik deed wel een reuze zaak met winst tegen AKC/Luma, maar de 2 puntjes verschil geven geen zekerheid.
Putse had zich thuis een taaie klant getoond, door vooral in de eerste helft trefzeker af te werken.  Ook vandaag verwachten we hun volle inzet, want de bezoekers hebben ieder puntje nodig om de ellendige runners up wedstrijd tegen de tweede van Promo te vermijden.  Lisa blijft voor verder herstel op de bank.

De eerste 10 min. voldoen volledig aan die verwachtingen.  Alhoewel onze panters steeds de voorhand nemen via een schot van Rick uit het achterveld, een inloper van Sara, een schot van Nikki en inlopers van Jolien en Nikki prikken de bezoekers de volgende aanval steeds tegen, 5-5.  Na een vrijworp van Jesse, een schot van Jolien en eentje van Nikki ontstaat er een eerste kloofje, dat Putse niet meer dicht krijgt.  Ze proberen wel, maar een schot van Matthi en een inloper van Jolien verdubbelen de voorsprong, 12-8.  Er zijn nog 10 min. te spelen in de eerste helft.  Nadat Sara een inloper tegen krijgt, ontbinden onze dames hun duivels.  Twee schoten van Tine en twee van Sara en plots staat het 16-9.  De coach van Putse probeert onze dames een halt toe te roepen door twee dames van vak te wisselen.  In de slotminuten nemen Brent en Jesse het over en poneren een 10-punten kloof aan de rust.

In de tweede helft poogt Putse om deze kloof te dichten.  Daarvoor scoren ze echter te weinig.  Niet dat onze panters het beter doen, want na 10 min. is het verschil er nog steeds, 25-15.  Johannis heeft het dan wel gezien en wisselt eerst Rick en iets later Matthi voor Lucas en Tibo.  Later brengt hij ook nog Thomas en Lauren, in de plaats van Jesse en Tine.  Opvallend, onmiddellijk nadat ze zijn ingevallen schieten zij raak.  De laatste 10 min. van de tweede helft zijn er eigenlijk te veel aan.  Foute passes langs de twee kanten, slordige combinaties en misverstanden stapelen zich op.  Vermoedelijk waren beide teams tevreden met het eindsignaal.

Onze dames hebben Putse KO gezet.  Zeker in de eerste helft waren ze nauwelijks te stoppen.  Met een totaal van 19 doelpunten hebben ze een ruim aandeel in de overwinning.  Knap !  We hebben er van genoten.
Volgend weekend worden de internationale ontmoetingen gespeeld en ligt de competitie een weekje stil.  Daarna volgen twee voorbereidingswedstrijden voor de finales in Beveren, want met Floriant en AKC/Luma staan de nummers 2 en 3 van de rangschikking op het programma.  Interessant.