Verslag: Boeckenberg A – Voorwaarts A : 24 - 23  (13-11)

A: Brent S (3), Lisa VG (), Nikki S (3+3s), Rick V (1)
V: Jesse DB (7+3s), Jolien H, Sara G (1), Matthi D (1)
Wissels : Lucas DR, Thomas T,

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Elewaut

Vorig seizoen lieten we de punten aan Voorwaarts.  Gezien de evolutie van de competitie leek dat vandaag weinig waarschijnlijk.  Nochtans was de “Bus” goed op dreef in de voorgaande wedstrijden.  De U19 moesten ruim het onderspit delven en de B-ploeg hield ternauwernood een sterk aanklampende tegenstrever af om met het kleinste verschil de puntjes thuis te houden.  De zaal was goed opgewarmd voor de strijd der titanen, alhoewel ik daarvoor een tikje meer volk in de tribunes had verwacht.  Waren er een aantal supporters niet voorbij de TV-beelden van Antwerp-Club Brugge of het WK veldrijden geraakt ?  De TV meldde zich wel aanwezig, in de vorm van de mediacrew van PKC, die de livestreaming van de wedstrijd verzorgde.

Verrassend misschien als Jesse niet aanval op gaat, doch Brent toont zich in de eerste aanval accuraat.  De gelijkmaker komt er tegen Sara, waarna Jesse van op de stip, voor een fout op een inloper van Jol, opnieuw voor de leiding zorgt.  De volgende aanval is alles opnieuw gelijk.  Voorwaarts speelt voluit, zet zware druk in verdediging en op de rebound.  Onze panters hebben het er niet makkelijk mee, zodat zowel de aanvallende combinaties als de afwerking niet erg scherp zijn.  De bezoekers profiteren hiervan.  Nikki mist een strafworp en aan de overkant doet Voorwaarts net hetzelfde.  Alleen zij mogen hernemen na te vroeg inkomen.  De volgende aanval missen ze alweer een stip.  Toch zorgen zij voor het eerste vakverschil.  Schoten van Sara en Jesse, alles staat alweer gelijk, doch het initiatief blijft bij de bezoekers.  Onze spelers houden gelijke tred tot Jens Vogels zijn duivels ontbindt en in twee opeenvolgende aanvallen raak schiet.  Er komt er nog eentje bij tegen Sara, de volgende aanval.  Nikki pakt er dadelijk eentje terug, waarna Voorwaarts het verschil behoudt tegen Rick.  Jesse mist een inloper, maar is gelukkig wel precies van op de stip na fout op Matthi in de steun.  Lisa en Brent effenen.  Terwijl de klok stilletjes aan naar het einde van de eerste helft neigt, neemt Gert een time out.  Voelt hij dat de tank van de Bus een beetje leeg geraakt ?  Jesse zet voor de rust nog 2 vrijworpen om.  Tussenin werd een inloper van Voorwaarts afgekeurd wegens gesneden.

De bezoekers komen zo mogelijk nog gedrevener uit de kleedkamers.  Een eerste doelpunt wordt door Rick gecounterd, daarna gaat het in een ruk naar 14-17.  Johannis grijpt in en wisselt Matthi en Rick van vak.  Ondertussen hebben Jesse en Nikki elk een stip omgezet en een schot van Matthi zorgt voor 17-17, 16 min. op de klok.  Nu zijn het onze panters die pogen het laken naar zich toe te trekken via Jesse met een jumper uit de korf.  Tegen Brent wordt het gelijk.  Lisa wordt foutief gehinderd bij een inloper, Gert neemt snel een time out in een poging Nikki uit haar concentratie te brengen.  Mislukt.  Ook Gert begint nu te wisselen en brengt naast een nieuwe heer tegen Jesse, 2 dames uit de junioren tussen de lijnen.  Meisjes met korfbalkwaliteiten !  Doen deze wissels de wedstrijd alweer kantelen ?  Jens V. vindt van wel en knalt er nog maar eens twee door de mand en na een omdraaier uit de steun staan ze opnieuw voor.  Nikki mist van op de stip de kans op de gelijkmaker, die er wel komt via een inloper van Lisa.  Aan de tafel is het ondertussen een drukte van jewelste.  De coaches schuiven met hun spelers als stenen op een dambord.  Thomas komt tussen de lijnen in een poging Jens V het scoren te beletten.  Tegen Lisa wordt gelijk, Jesse schiet de gelijkmaker binnen en krijgt er na de vakwissel ook een tegen.  Nikki schiet nr. 23 en de zoveelste gelijkmaker door de mand.  Nog 2’36” te gaan.  Elke score is nu beslissend.  Die komt er niet tot onze panters met 12” in balbezit geraken.  Via 2 passen komt die bij Jesse aan de middellijn, zo’n metertje of twee uit de hoek, terecht.  Schot en doelpunt !  Euforie bij Boeckenberg, de bal wordt omhoog gesmeten en blijft in het plafond steken.  Nieuwe bal, 3” op de klok, fluitsignaal, pas, schot, verdedigd, gedaan.

Voorwaarts zat in zak en as en kon op heel wat begrip rekenen van panter supporters.  Zij speelden een slimme wedstrijd met torenhoge inzet en hadden met Jens V. een ongelooflijke scherpschutter tussen de lijnen.  Hij stond in de statistiek op een zesde plaats met 51 doelpunten, daar komen er na vandaag een stuk of 10 of elf bij.  Schitterend, zeker als je bedenkt dat dit op 2 na allemaal veldgoals zijn.  Onze panters raakten vandaag niet in hun ritme, waarschijnlijk mede door de zware druk van de tegenstander.  En als de afwerking het dan een beetje laat afweten, wordt het nog moeilijker.  Toch hield de ervaring van de groep en wat geluk de punten thuis.  Desalniettemin kan je niet anders dan bewondering hebben voor het magistrale schot van Jesse.  Voor elke toeschouwer moet dit een beklijvende wedstrijd zijn geweest en de oogjes van de PKC blonken, want zulke wedstrijden krijg je niet elke dag voor je lens.  Mooi, mooi, mooi, mooi.  Beveren here we come.  En een dikke proficiat aan onze tegenstander die mede voor dit spektakelstuk zorgde.