Verslag: Putse - Boeckenberg : 24 - 26  (17-13)
A: Jesse DB (8+2s), Sara G (1), Lisa VG (1), Matthi D (1)
V: Jolien H (4), Brent S (2), Nikki S (3+s),Tibo (3)
Wissels : Tine P, Thias VL

Scheidsrechters : D. Mertens, S. Cleyman

Vrijdag na de training van de Top gonsde het van de geruchten omtrent de kwetsuur van Rick.  De tamtam verklaarde hem nog net niet geschikt voor het vilbeluik.  De waarheid is positiever : gekwetst ja, na de kerstvakantie waarschijnlijk terug speelklaar.  Hij zal mogelijk wel de wedstrijd tegen Floriant missen.
De wedstrijden op Putse zijn altijd geladen.  Tegen deze fysiek sterke tegenstrever heeft menig tegenstander het moeilijk en onze panters zijn daarop niet de uitzondering.  Bovendien moet Tibo, plaatsvervanger voor Rick, zich inwerken.  Niet direct de meest ideale situatie.

Het gaat vanaf het begin keihard op de vloer en op het scorebord.  De vier eerste aanvallen zijn raak en de klok heeft geen 5 min. weggetikt als de stand al 4-4 luidt, met langs onze kant een inloper en een schot van Jesse en schoten van Nikki en Jol.  De vizieren van beide ploegen staan op scherp.  Het zijn onze panters die eerst moeten afhaken.  Johannis had het mogelijk zien aankomen.  Zijn time out verandert weinig, zodat we ongeveer halverwege tegen een 9-6 achterstand aankijken.  De supporters worden lichtjes ongerust als die achterstand niet kan goedgemaakt worden.  Integendeel !  Putse kent twee minuten van zuivere afwerking en scoort 5 aanvallen achter mekaar en loopt uit tot een onrustwekkende 15-8.  Nikki, van op de stip na fout op Tibo, en Sara pakken 2 goals terug, maar 2 aanvallen later staat het 17-10 met nog een minuutje of drie te gaan.  Heeft Putse op de adem getrapt ?  In die slotfase kunnen Brent en tweemaal Jesse het verschil nog bijna halveren.

De consignes van Johannis tijdens de rust worden op het veld al snel duidelijk : strakker verdedigen, zowel in de een tegen een als op de ballijnen en de steun.  Deze aanpak heeft resultaat, want na een schot van Nikki, een inleggertje van een goed opgestelde Tibo onder de korf, een schot van Jesse en de afwerking van Matthi op een aflegger van Jesse is het terug gelijk, 17-17.  Jesse krijgt twee schoten tegen, maar pakt die na de vakwissel terug.  Vanaf dan wordt hij in verdediging een paar maal afgelost door Thias.  Opnieuw komt Putse 2 goals voor.  Jesse mikt dadelijk de aansluiter binnen, maar de thuisploeg behoudt het verschil via een schot tegen Tibo.  Een minuut later protesteert al wat Putse is tegen het doelpunt van Tibo.  Net voor het afgaan van de buzzer van de schotklok raakt de bal de mand.  De scheids geeft 25 sec. aan terwijl de buzzer afgaat, onderwijl zet Tibo een wegtrekkertje om.  Eerst denken de spelers dat het doelpunt niet telt tot het scheidsrechtersduo aangeeft dat er wel degelijk een geldig doelpunt is gescoord.  Even later schiet Tibo, vrijgelaten tijdens vrijworp, ook de gelijkmaker binnen.  Nog 5 min. te gaan.  Met een schot brengt Jol haar ploeg op voorsprong, voor de eerste keer trouwens.  De volgende aanval wordt een fout op de pas naar de inlopende Jesse bestraft met strafworp, die Jesse na een time out van Putse omzet.  De volgende aanval krijgt hij een strafworp tegen, terwijl hij dacht een fout te kunnen uitlokken.  Nikki schiet raak.  Na de vakwissel doet de heer tegen Brent dat.  Het slotwoord is echter aan Jol die met een schot de panterwinst bestendigt.

Opluchting bij de panter supporters, dit was een fel bevochten zege.  Na een ruststand die in een aantal wedstrijden al een eindstand is geweest, kon Putse in de tweede helft op 7 doelpunten gehouden worden, vnl. te danken aan een veel striktere verdediging.  Vandaag hebben we een ploeg gezien die haar zinnen gezet heeft op de zaalfinales en die alles uit de kast heeft gehaald om het tij te keren.  Dat het ook nog lukt is uiteraard dubbel prettig.  Een schitterende wedstrijd overigens, ook van Putse.  Dank u wel.

In de rangschikking gebeuren ondertussen rare dingen.  Borgerhout/GW en Sikopi behaalden hun eerste punten na zeges tegen resp. Floriant en Voorwaarts.  AKC/Luma bleef Kwik de baas.  Het verschil tussen de vierde en de laatste bedraagt nu amper drie puntjes.  Enkel onze panters blijven ongeslagen aan de leiding met achtervolgers AKC/Luma en Floriant, die nog een onderling duel tegoed hebben, reeds op 4 punten.  Als we volgende week de puntjes pakken tegen Floriant …