29/09 : Ganda A – Blauw Wit A : 19 - 13  (10-5 )
A: Jelle (s), Yannis (1), Sophie, Imke (2)
V: Brent (2+3s), Kobe, Yentl (1), Lynn
Wissels: Kobe, Thomas, Nina (3)

Op deze druilerige, grijze zondagmiddag trokken we naar Gent, gewapend met paraplu’s en regenjassen.  De weersvoorspellingen waren allesbehalve korfbalvriendelijk met felle plensbuien en een strakke zuidwestenwind in het vooruitzicht.  Onze B-ploeg hield het de eerste helft nog vrij droog maar na 15u gingen de hemelsluizen pas goed open en stak de wind nog een paar tandjes bij.  De weergoden waren ons niet gunstig gezind, maar dat geldt natuurlijk ook voor de tegenpartij.  Een sterke en dominante start lijkt dus eens te meer de beste optie op winst, wat de voorbije matchen toch telkens een heikel punt bleek te zijn.

Onze hoop is van korte duur, want de eerste aanval van Ganda is meteen raak via strafworp tegen Kobe.  Jelle mag in onze eerste aanval de thuisploeg trakteren op een koekje van eigen deeg na een fout op inloper van Imke, maar de bal gaat naast.  We krijgen dan nog een extra draai om de oren via 2 verre schoten, wat al vroeg in de eerste helft resulteert in een weinig bemoedigende 3-punten-achterstand.  We komen een puntje dichterbij na twee schoten op rij van Brent en een inloper van Yentl op pas van Brent, doch tussendoor gecounterd door een schot en inloper van de thuisploeg, 5-3.  Na 20 minuten wordt Kobe vervangen door Thomas en kort voor de rust komt Nina op het veld in de plaats van Lynn.  Door ondermaatse passing en veel balverlies langs onze kant profiteert Ganda om via inloper en 2 schoten de kloof verder te vergroten, 8-3.  Tim roept daarop zijn troepen bijeen.  Om dichterbij te komen en het verschil nog dicht te fietsen moet er veel meer duelkracht aan te pas komen en moet de foutenlast in verdediging en passing eruit, weer of geen weer, stortregen of niet, windkracht 10 of niet.  Na een vrijworp, netjes omgezet door Imke, een schot van Yannis en nog 2 schoten van Ganda-dames gaan we de rust in met 10-5.  Werk aan de winkel in de 2de helft !

Na de rust dendert de Gandatrein lustig voort via 2 strafworpen tegen Jelle en Thomas en 3 schoten, beantwoord door één van Nina, door Jelle die naar de stip mag voor een fout op hemzelf en nog tweemaal Nina, 15-9.  Ondertussen verscheen Kobe ook al opnieuw tussen de lijnen in de plaats van Yannis en een kwartier voor het einde van de wedstrijd vervangt Tim Kobe en Sophie door Yannis en Lynn.  Ganda is not impressed en hoewel ze ook een strafworp laten liggen, lopen ze via 3 schoten nog verder uit naar 18-9.  Brent verzilvert nog een zelf verdiende strafworp, gevolgd door een inloper van Imke op pas van Jelle.  Na een ongelukkige botsing van Thomas met een Gentse dame mag Ganda nog een keer naar de stip en zet Brent zelf ook nog twee stuks op rij om, eindstand 19-13.

We kwamen nooit dichter dan op 3 punten en waren al van bij aanvang op achtervolgen aangewezen waardoor de wedstrijd al heel vroeg in een beslissende plooi viel.  Een te lakse verdediging en gebrek aan duelkracht maakte dat onze tegenstander zeer lange aanvallen kon uitbouwen met heel veel doelkansen waaruit dan vroeg of laat hun goals wel vielen.  Met opnieuw onze slechte en te gehaaste passing in de hoofdrol waren onze aanvallen te kort en kreeg Ganda alle tijd van de wereld om gestaag de kloof, die al vroeg in de wedstrijd geslagen werd, steeds verder uit te diepen.   We hebben iets recht te zetten de komende weken, met de eerstvolgende gelegenheid volgende week thuis tegen KCBJ !

Patricia