Verslag Hoevenen A - Blauw Wit A

Hoevenen was misschien wel het laatste grote obstakel om de titel en de promotie naar Hoofdklasse 1 te pakken.  Dat bleek uiteindelijk niet het enige obstakel.  Vrijdag tijdens de training werd Frank onwel afgevoerd naar de Spoed.  Lichte verwittiging van het hart.  Na een bijkomend onderzoek en een ingreep herstelt Frank inmiddels voorspoedig, terwijl een monitor elke tik registreert.  Zonder bijkomende problemen, en zo zit het er na de laatste berichten helemaal niet naar uit, mag hij morgen naar huis.  We wensen hem in ieder geval een spoedig herstel.
Ter elfder ure werd beroep gedaan op Rudy R om de taak van coach over te nemen, terwijl Joris op zoek ging naar dames.  Die lijken bij Blauw Wit zeer schaars te zijn, zowel in de topgroep als bij de gewestelijke ploegen.

Trok de in zeven haasten bijeen geraapte B-ploeg, en dan vooral langs dameszijde, zich redelijk uit de slag, ze konden een goede start niet bevestigen in de loop van de wedstrijd.  Leni kwetste zich aan de enkel op het hobbelige veld, zodat Imke en Karo elk de helft van de resterende speeltijd voor hun rekening moesten nemen.  We hopen dat de enkel snel terug in orde komt.

Voor de A-ploeg van Hoevenen niks dan lof : veel inzet, zeer beweeglijk en bovendien zeer scherp in de afwerking.  De 70% waar een van onze spelers het over had is misschien lichtjes overdreven, de schoten gingen er ondanks een variabele wind vlotjes in.  Langs onze kant bleek een heel pak moeilijker.  Naarmate de wedstrijd vorderde, zakte ook de moed in de schoenen.  Een paar minuten voor het einde kwetste Nina zich aan de duim en diende het veld te verlaten.  Verder onderzoek zal moeten aantonen wat er juist aan de hand is, uit radiografie bleek alvast dat het geen breuk is.  We duimen voor beterschap.

KCBJ bleef met een goaltje net de betere van KCOV, tegenstander van volgende week.  Er is wat de titel betreft nog geen man overboord.  Het zal echter zaak zijn om de focus te hervinden en niet enkel tijdens de wedstrijd, maar ook en vooral op de trainingen.