Verslag EC Xfin : Boeckenberg - Pegasus : 17 - 13  (9-7)
A: Jesse DB (2+s), Tine P (2), Matthi D (1), Karen VC (2)
V: Nikki S (1+s), Nick J (5), Jolien H (1), Lucas DR (1)
Wissel : Thomas T, Thias VL
Scheidsrechter : F. Lucas

Een kruisfinale op een EC is, voor mij, een nieuwigheid. Na de groepswedstrijden moeten we tegen de Mannschaft de finale tegen Top/Solar verzekeren. De Duitse supporters speelden voor de wedstrijd bierpong op de parking van de Sporthal. Zij kwamen good in the mood hun ploeg aanmoedigen. Vocaal en qua volume waren ze niet opgewassen tegen de pantersupporters die stilletjes aan op volle sterkte aan het komen zijn.
De spelers spitsten de oren tijdens de bespreking. De Duitse dames zijn scherp uit het achterveld en er staan paar stevige bonken in de rebound. Het wordt dus opletten.

Pegasus bewijst in de eerste helft dat ze inderdaad gevaarlijk zijn. Lucas probeert onder de korf te storen en ondervindt dadelijk dat zijn tegenstander niet gemakkelijk te manipuleren is onder de mand. De strafworp gaat naast. In diezelfde aanval maakt Jolien een fout op de pas bij vrijworp en nu gaat de strafworp wel binnen. Onze verdediging neemt deze les ter harte en bijt zich vast. Dat is ook nodig, want eerste aanval heeft een probleem om de bal door de mand te krijgen. Met iets meer dan 3 min. op de klok zet Tine een aflegger van Karen om, tevens ons eerste doelpunt. Onze eerste aanval na de vakwissel is ook raak, een schot van Lucas. En de daaropvolgende aanval wordt Nikki tegengehouden bij inloper en ze zet de strafworp zelf om. De resterende tijd vallen de doelpunten om en om, zodat op het einde van het eerste kwart 5-3 op het scorebord staat.
Lucas is alert op een wegtrekker en wordt daarvoor beloond door de scheids. Jesse profiteert van een overhaaste stap van zijn tegenstander onder de mand. Bij een uitbal geeft een Duitse dame een duw tegen de schotklok, die tegen de grond kletst en de geest geeft. De wedstrijd ligt 15 min. stil om ze te vervangen. Matthi brengt zijn ploeg 4 goals voor. Lang houdt die voorsprong niet stand. Nick countert eerst wel een schot tegen Karen, maar Pegasus pakt er twee terug. Nick mikt opnieuw raak. Een omdraaier tegen Tine legt de ruststand vast.

Vermoedelijk heeft Davor de opdrachten van de voorbespreking nog eens extra in de verf gezet tijdens de rust. Een dame van Pegasus schiet desondanks de aansluitingstreffer binnen. Uit vrijworp brengt Jesse iet of wat rust. Niet voor lang, de volgende aanval zet de tegenstrever een strafworp om voor fout op een inloper tegen Tine. Nikki zet een omdraaier uit de steun om. De vuist van Karen gaat omhoog als haar schot eindelijk door de mand gaat. Lucas laat zich een tweede maal verrassen onder de korf. De klok wijst 6 sec. aan als Jol binnen mikt.
Nick schiet meteen de eerste aanval na hervatting de 4 verschil binnen. Even dreigen de Duitsers nog tegen Lucas. Een strafworp op een inloper van Jesse en een schot van Nick bezegelen het lot van onze tegenstrever. Karen sluit op schot de debatten.

Kan het beter ? Zeker. Door de matchen heen zien we wel vorderingen. Akkoord de afwerking kan scherper. Jesse heeft ondertussen de hele zone rond de mand verkend. Karen heeft die ondertussen gevonden. Gekheid van mijnentwege ? Dat zullen we morgen zien. Tegen Top. Die hadden geen boodschap aan de Engelse tegenstander. De verwachte en verhoopte finale komt er dus, na voor ons een hobbelig en bochtig parcours. Eerst uitrusten en ontspannen, daarna focus op de laatste inspanning.